۰ نفر

اعتراض اهالی استاد معین به شهردار تهران

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 414500
اعتراض اهالی استاد معین به شهردار تهران

در حین بازدید پیروز حناچی از زیرگذر استاد معین تعدادی از ساکنان این منطقه به شهردار تهران گلایه کرده و شعار سر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین، صبح امروز پیروز حناچی به همراه معاونان خود به زیرگذر استاد معین آمد تا این پروژه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از چندین سال افتتاح کند. پس از پاره شدن روبان افتتاح این مجموعه تعدادی از ساکنان این منطقه که بین 20 تا 50 نفر بودند علیه شهردار و اعضای شورای شهر تهران شعار داده و عنوان کردند جاده یکطرفه نمی‌خواهیم. 

سه نفر از افرادی که خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از اعضای شورایاری این محل معرفی می‌کردند خطاب به حناچی گفتند: سال‌های سال ما در حین اجرای این پروژه خاک خورده‌ایم اما حالا که قرار بوده است از شمال به جنوب هم بتوانیم از این زیرگذر استفاده کنیم فهمیده‌ایم که این زیرگذر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکطرفه ساخته‌اید و تنها دسترسی شمال به جنوب برای آن در نظر گرفته شده است.

حناچی در بین اعتراضات خطاب به شهروندان این محله گفت: شما فقط فریاد می‌زنید و هیچ کدامتان حرف‌های من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌شوید.

وی ادامه داد: این پروژه برای عبور دو خط شمال به جنوب و جنوب به شمال ساخته شده است و تمام امکانات برای استفاده به این شکل از آن فراهم شده است.

شهردار تهران افزود: اما در حال حاضر با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مقرر شده است که تنها عبور و مرور از شمال زیر گذر به سمت جنوب آن فراهم باشد.

مردم با شنیدن این جملات حناچی مجدد شروع به فریاد و شعار سردادن کردند و حتی خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفتند که تو دو سال دیگر رای می‌خواهی تا وارد شورای شهر شوی اما ما دیگر به تو رای نمی‌دهیم.

یکی دیگر از ساکنان این منطقه که خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عضو شورایاری معرفی می‌کرد،‌گفت: این اجرای یکطرفه این طرح فقط باعث ایجاد اختلافات طبقاتی شده و فاصله غنی و فقیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر می‌کند که حناچی گفت: شما هیچ کدامتان حرف‌های ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌شنوید و فقط داد و بیداد می‌کنید.

حناچی ادامه داد: اگر ما این زیرگذر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکطرفه ساخته بودیم حرف شما درست بود و می‌توانستید بگویید ما با منظور و قصد این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کردیم اما این گونه نیست و زیرگذر دو طرفه ساخته شده است و تنها زمان بهره‌برداری از دو خط آن به صورت همزمان فرا نرسیده است.

یکی از شهروندان خطاب به حناچی گفت: کاش شما تشریف بیاورید و خانه ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینید که 5 سال است روی خاک ساکن شده‌ایم و هر روز کیلو کیلو از ساختمانمان خاک جمع می‌کنیم.

شهردار تهران گفت: عموما در کارهای عمرانی طبیعی است که شاهد سختی‌هایی برای هموطنان و ساکنان محلات ایجاد شود.

حناچی افزود: من از شما که خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شورایار این محله می‌دانید تعجب می‌کنم که چرا برخی موارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کرده‌اید و امروز فقط سر من داد می‌زنید.

وی ادامه داد: شما که بهتر باید بدانید وقتی یک دسترسی محلی این چنینی ایجاد می‌شود، معبر از معبر درجه دو به درجه یک تبدیل می‌شود که برای سهولت در رفت و آمد باید در بالادست زیرگذر تمهیداتی اندیشیده شود که در حال آماده‌سازی این تمهیدات هستیم.

حناچی بار دیگر در جمع ساکنان این منطقه تاکید کرد که باور کنید شما خستگی 8 ماه کار کردن شبانه روز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دل همکاران من گذاشتید و امروز هیچ لذتی از این افتتاحیه نبردم. در حالی که قرار بود این افتتاحیه باعث شود تا مردم این منطقه خوشحال شوند.

یکی از شهروندان گفت: آقای حناچی کف این زیرگذر خط‌کشی‌اش رفت و برگشت نیست و یکطرفه خط کشی شده است و حال شما می‌گویید می‌توان دوطرفه استفاده کرد.

شهردار تهران گفت: من با چه زبانی بگویم خط کشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توان ظرف یک شبانه روز تغییر داد واینها ایرادات پروژه نیست.

یکی دیگر از شهروندان خطاب به حناچی گفت: شما به من دست خط بدهید که این زیرگذر دو طرفه بهره‌برداری می‌شود.

حناچی گفت: من از اول حضورم در زیرگذر تا همین الان 10 بار تکرار کردم که اگر مطالعات کارشناسی درست انجام گیرد و کارشناسان به این نتیجه برسند که بازگشایی دوطرفه معبر بهتر از یکطرفه بودن آن است حتما آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوطرفه بهره‌برداری خواهیم کرد.