۰ نفر

شورای شهر تصویب کرد؛

محاسبه عوارض صدور پروانه براساس مرغوبیت مکانی از سال٩٩

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۴۷
کد خبر: 414207
محاسبه عوارض صدور پروانه براساس مرغوبیت مکانی از سال٩٩

اعضای شورای شهر تهران با 16 رای موافق کلیات لایحه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک پایتخت را به تصویب رساندند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عصر امروز در جلسه نوبت عصر بررسی لایحه شهردار تهران درباره نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران در دستور کارشورای شهر تهران قرار گرفت که در ابتدای بررسی این دستور محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: بخشی از لایحه مربوط به ابهاماتی بود که در گذشته وجود داشت و ما سعی کردیم آنها را برطرف کنیم و می‌توان گفت بسیاری از این ابهامات در حوزه مصوبات فرایند اجرا بود که به دنبال شفاف کردن فرایند آن هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از این اقدام‌ها بر می‌گردد به حوزه پارکینگ و افرادی که می‌خواهند پارکینگ‌های طبقاتی بسازند تسهیلاتی را دریافت کنند.بیان کرد: بندهایی در مصوبه وجود داشت که در حوزه عوارض اصلاحیه آن ارائه و میزان عوارض تعیین و تکلیف شد.

وی ادامه داد: در این لایحه پیشنهاد شده که ساختمان‌هایی که بر اثر آتش سوزی با بلایای طبیعی از بین می‌روند در صورت تایید مراجع ذی صلاح با 50 درصد تخصیص عوارض پروانه آنها صادر می‌شود.

نهایتا اعضای شورای شهر به  کلیات لایحه شهرداری تهران درباره نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران در صحن شورا به رای گذاشته شد و اعضای این شورا با 16 رای موافق کلیات آن را به تصویب رساندند و براین اساس عوارض ساخت ساز براساس مرغوبیت مکانی حداکثر سی درصد افزایش یافته است و همجنین مقرر شد جدول ضرایب منطقه ها تا پایان فصل بهار به شورا ارائه شود.