۰ نفر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح کرد:

افزایش مبلغ اجاره و تغییر قراردادهای کیوسک‌های مطبوعاتی/ آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های ولگرد

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبر: 413688
افزایش مبلغ اجاره و تغییر قراردادهای کیوسک‌های مطبوعاتی/ آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های ولگرد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: مبلغ اجاره کیوسک‌های مطبوعاتی افزایش و شکل قراردادهایشان تغییر پیدا خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمدرضا تحصیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بعد از حدود بیش از 30 یا 40سال که کیوسک‌های مطبوعاتی در کنار خیابان فعالیت می‌کردند تصمیم گرفتیم به طور جدی در نحوه کارکرد و ظاهرشان تغییر ایجاد کنیم.

او ادامه داد: در همین رابطه طی توافقی که با اتحادیه کیوسک‌داران مطبوعاتی کردیم لایحه‌ی برای تغییر قراردادها و افزایش اجاره‌ها با توجه به قیمت روز این دکه‌ها به شورای شهر تهران ارسال کردیم.

تحصیلی با بیان اینکه تا تصویب لایحه در شورا از جزییات آن نمی‌توانم اطلاعی دهم، اضافه کرد: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه نمی‌توان قهری با کیوسک‌داران برخورد کرد البته منکر این هم نمی‌شویم که باید بعد از حدود 40 سال ساکن بودن عده‌ای در این دکه‌ها باید در نوع کارکرد و ظاهرشان تغییراتی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در ارتباط با تغییر ظاهر کیوسک‌های مطبوعاتی نیز اظهار کرد: با همراهی مرکز مطالعات، سازمان زیباسازی و شرکت سرمایه‌گذاری شهر تهران در حال طراحی ظاهر جدید کیوسک‌های مطبوعاتی هستیم و بنا است در منطقه 6 نیز به طور پایلوت اجرا شود.

تحصیلی ادامه داد: با توجه به اینکه در ظار جدید منافع کیوسک‌داران هم دیده شده معتقدم دلیلی بر مخالفت و یا امتناع وجود ندارد.

او همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های ولگرد پایتخت نیز گفت: به تازگی پیمانکاری جدید در مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد کهریزک آغاز به کار کرده و خوشبختانه به گفته حامیان حیوانات، شرایط نیز بسیار خوب است.