۰ نفر

در حاشیه صحن شورا مطرح شد؛

اتصال هوشمند سیستم اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش نشانی

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 413079
اتصال هوشمند سیستم اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: سیستم هوشمند اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش نشانی شهر تهران متصل می‌شود.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ رضا داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درخصوص طرح الحاق ساختمان ها به سیستم اعلام هشدار سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: مصوبه ای از سال ۹۵ در شورای شهر تهران وجود دارد که براساس آن و به طور مشخص براساس ماده ۷ ان طرح مانیتورینگ ساختمان ها به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه از این پس شاهد اتصال هوشمند سیستم اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش نشانی شهر تهران خواهیم بود.

داوری گفت: در این طرح دیگر نیازی به تماس شهروندان نیست زیرا سازمان به صورت اتوماتیک از وقوع آتش سوزی مطلع می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: البته برای هیچ کس الزامی قرار داده نشده است تنها الزام مربوط به ساختمانهای خود شهرداری تهران است.

وی گفت: یکی از مزایای این طرح کشف زودهنگام حریق است و برای مقابله بهتر تاثیر گذار است.

داوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای این طرح این است که ساختمان های متصل به سامانه اعلام حریق هر شش ماه یکبار بازدید شده و مورد بررسی قرار میگیرند.

وی ادامه داد یکی از آیتم های مهم در هوشمند سازی یک شهر اجرای همین سامانه محسوب می‌شود و این طرح در حال انجام با سازمان فاوای شهر تهران است.

داوری گفت این یک طرح کاملا داخلی است و در حال حاضر مشغول بررسی صلاحید بیش از هفده شرکت داخلی برای اتصال به این سامانه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح با طرح پلاک ایمن فرق دارد گفت: بله تفاوت وجود دارد زیرا آن طرح کاملا فرهنگی بوده است و بیشتر به رفتار هموطنان و شهروندان ربط دارد و هیچ وسیله ای و تجهیزاتی در آن بکار گرفته نیم شود.

داوری گفت: سیستم های اعلام در صورت مشاهده و‌حس حریق شروع به آلارم دادن می کنند و در این سامانه در کنار اینکه ساکنان از وقوع آتش مطلع می شوند بلکه سازمان آتش نشانی هم همزمان مطلع می شود.

وی درباره ابلاغ این آیین نامه گفت: خوشبختانه شورا تصمیم خوبی گرفته و با تصویب این آیین نامه قدم اول برای ابلاغ آن را برداشته است و کلیه هزینه های آن هم اندیشیده شده است.