۰ نفر

در حاشیه صحن شورا مطرح شد؛

بودجه سال‌۹۹ انقباضی نیست/ نگرانیم مصوبه شورای اقتصاد در تامین اتوبوس‌ها به درستی پیگیری نشود

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 410759
بودجه سال‌۹۹ انقباضی نیست/ نگرانیم مصوبه شورای اقتصاد در تامین اتوبوس‌ها به درستی پیگیری نشود

رئیس شورای شهر تهران گفت:بودجه سال ۹۹ برخلاف دو سال قبل انقباضی نیست و این مسئله امکان به اتمام رسیدن فعالیت‌های عمرانی نیمه کاره در پایتخت را فراهم میکند.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی رئیس در حاشیه یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر با اشاره به تصویب کلیات مختلف در صحن امروز گفت: سه هزار میلیارد از تبصره به بودجه اضافه نشده بلکه شهرداری موظف به پیگیری جدی جهت تامین سه هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده توسط دولت برای تامین ۱۵۰۰ اتوبوس شده است. در شورای شهر و کمیسیون عمران و حمل و نقل بارها پیگیر تأمین اتوبوس برای تهران بوده‌ایم ولی به دلیل ناهماهنگی‌ها پیگیری ها به سرانجام نمی رسد.

هاشمی با اشاره به مصوبه ۶ هزار میلیارد تومانی شورای اقتصاد برای کمک به شهرداری کلانشهرها ادامه داد: از این مبلغ، سه هزار میلیارد برای تامین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس متعلق به تهران است و با تضمین وزارت نفت امیدواریم این پرداخت صورت گیرد ولی نگرانی‌هایی وجود دارد که مصوبه به درستی پیگیری نشود، در نتیجه این موضوع به بند تبصره بودجه اضافه شد تا شهرداری موظف شود تا آخر سال اقدامات لازم را انجام دهد.

هاشمی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ برخلاف دو سال قبل انقباضی نیست، گفت: این مسئله امکان به اتمام رسیدن فعالیت‌های عمرانی نیمه کاره در پایتخت را فراهم میکند. اگرچه که هنوز بودجه به شورا نیامده و تا ۳۰ دی شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که پروژه‌های استاد معین، شهید بروجردی، گیشا، و پروژه بزرگراه شهید رستگار تا آخر سال به اتمام برسد.

رئیس شورای شهر تهران درباره افتتاخ ماهانه یک ایستگاه مترو گفت: بر اساس وعده‌ها باید هر ماه یک ایستگاه توسط متروی تهران افتتاح شود و اگر این اقدام توسط شهرداری صورت نگیرد قصور آنهاست و از خبرنگاران می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند.