۰ نفر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران؛

تأمین درآمد از حوزه شهرسازی دستوری نیست

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 410537
تأمین درآمد از حوزه شهرسازی دستوری نیست

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: شورای شهر اجازه نمی دهد تحقق درآمدها در حوزه شهرسازی از رویه های غیر معمولی و برخلاف طرح تفصیلی باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد سالاری در مورد لایحه متمم بودجه سال ۹۸ گفت: پیشنهاد شهرداری برای متمم بودجه ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که این لایحه در کمیسیون‌ها بررسی شده است.

وی افزود: جلسه‌ای نیز در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با حضور معاونت مالی و اقتصادی معاونت شهرسازی در این رابطه برگزار شد که پیش بینی شده از این ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیمی از آن از حوزه شهرسازی تأمین شود.

سالاری تصریح کرد: ما در این جلسه صراحتاً اعلام کردیم که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم این درآمد از طریق رویه‌های غیر متعارف و برخلاف رعایت مفاد طرح تفصیلی محقق شود.

وی به گزارش معاونت شهرسازی و معماری در این جلسه اشاره کرد و گفت: آنها در این گزارش عنوان کردند با توجه به میزان تحقق منابع درآمدی در حوزه شهرسازی، معماری در طی ماه‌های اخیر این رقم طی مدت زمان باقیمانده به صورت طبیعی و نه از طریق غیر متعارف تأمین می‌شود.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود روش‌های غیر متعارف را با نام و عناوین جدیدی بگنجانند؟ گفت: ما اجازه نمی‌دهیم و آنها نیز نمی‌توانند آن کار را انجام دهند. اما موضوعی که در جلسه بر آن تاکید شد بخشنامه‌ای بود که از سوی معاونت شهرسازی و معماری تهران چند پیش صادر شده و در آن محدودیت‌هایی برای پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه اعمال شده است یعنی اینکه اگر در یک زمان مشخص پرونده خود را تکمیل نکرده و عوارض را پرداخت نکنند محدودیت‌هایی اعمال شود شهرداری پیش بینی می‌کند اگر این سیاست‌ها عملیاتی شود در این حوزه تحقق درآمد انجام شود.

وی تاکید کرد: تأمین درآمد از حوزه شهرسازی دستوری نیست و بستگی به مجموعه‌ای از عوامل دیگر در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی کشور نیز دارد و ممکن است شهروندان بیشتری بیایند و پروانه بگیرند و بیشتر از آنچه پیش بینی شده، رقم محقق شود و ممکن هم هست نیایند. در هر صورت ما قید کردیم که حتماً باید در چارچوب قوانین صورت گیرد.