۰ نفر

رییس اورژانس کشور؛

جای اورژانس هوایی در تهران خالی بود/ اضافه شدن 250موتور آمبولانس به ناوگان اورژانس تهران

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 408741
جای اورژانس هوایی در تهران خالی بود/ اضافه شدن 250موتور آمبولانس به ناوگان اورژانس تهران

رییس اورژانس کشور گفت: برای فرار از ترافیک تهران و امداد رسانی به بیماران جای خالی اورژانس هوایی در تهران به شدت خالی بود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدجواد کولیوند در مراسم آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران گفت:  متوسط زمان رسیدن مددجو به  آمبولانس ۳۸دقیقه بوده است. 250موتور آمبولانس اضافه کردیم که زمان کمک رسانی به مددجو به کم‌تر از ده دقیقه رسید و با افزودن ماشین آمبولانس، زمان امداد رسانی به کم تر از 14 دقیقه رسید. 

او ادامه داد: اما در عین حال ما نیاز جدی به اورژانس هوایی داشتیم تا با توجه به ترافیک تهران بتوانیم برخی از مصدومان بدحال را فوری به بیمارستان برسانیم. برای مثال برای نجات فردی که سکته مغزی یا قلبی کرده 90 دقیقه فرصت داریم که کار احیا را انجام دهیم، هرچند تاکنون بیش از 80هزار بیمار را زیر 60 دقیقه به بیمارستان رساندیم اما با توجه به شرایط تهران این نوع خدمت رسانی با ریسک بالایی همراه است و بعد از 90 دقیقه عروق بسته می‌شود. 

کولیوند تاکید کرد: در حال حاضر پدهای بالگرد آماده است و از نقاط مختلف تهران می‌توانیم بیماران را به بیمارستان برسانیم. اورژانس هوایی در یکی از استان‌ها توانسته مرگ و میر ۵۵درصد مادران باردار را کاهش دهد. همچنین از نیمه شعبان تا کنون ۱۴،۱۵ قلب  را از شهرهای  رشت،یزد و تبریز با هواپیما در زمان طلایی خود به بیمار رساندیم. 

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: اورژانس هوایی در تهران یکی از معدود خدماتی است که تاثیر گذاری‌اش بیشتر از خدمات زمینی است و به واقع جای اورژانس هوایی در این مدت بسیار خالی بود.