۰ نفر

واکنش رییس شورا به احتمال زندانی شدن یکی از اعضا!

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶
کد خبر: 407838
واکنش رییس شورا به احتمال زندانی شدن یکی از اعضا!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کندی برخی از فعالیت ها در شهرداری به دلیل عدم تحقق درآمد غیرنقد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران، با اشاره به برگزاری جلسات روزهای سه‌شنبه که به موضوع باغات اختصاص دارد، اظهار داشت: جلسه امروز، جزو جلسات فوق‌العاده شورا محسوب می‌شود که به موضوع باغات اختصاص دارد. برخی از پرونده باغات مدت‌هاست که معطل مانده و مردم نیز منتظر هستند به همین دلیل تا پایان سال، پرونده باغات را در روزهای سه‌شنبه بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز، اعتراض فرمانداری به سیاست‌های بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص خدمات‌رسانی مترو به شهروندانی که در مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی حضور داشتند، گفت: ما با خودرو به محل مراسم رفته بودیم و در مسیر بازگشت، از مترو استفاده کردیم. به دلیل شلوغی سکوها، به مدیر مترو اعلام کردیم که تعداد مأموران را برای هدایت مردم به داخل واگن و خروج از ایستگاه‌ها افزایش دهند تا نظم بیشتری در سکوها برقرار شود زیرا اگر جمعیت افزایش پیدا کند، وضعیت خطرناک خواهد شد که به این تذکر عمل شد.

هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه امروز آقای علیخانی به آقای میرلوحی گفت که «قرار است به زودی به زندان بروید، آیا در جریان وضعیت پرونده‌های اعضایی که از آنها شکایت شده، هستید؟» افزود: این شوخی را شما شنیده‌اید و من متوجه آن نشده‌ام.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به پرونده باغات گفت: این موضوع کار سخت و حساسی است و در خصوص آن بارها توضیح داده‌ام. برای آنکه حق کسی در این پرونده‌ها ضایع نشود، باید اطلاعات کافی در اختیار داشت که در برخی موارد، اعضا برای تصمیم‌گیری، اطلاعات کافی ندارند و اسناد کافی نیز در اختیار کمیسیون مربوطه قرار نگرفته است به همین دلیل امروز برخی پرونده‌ها برگشت داده می‌شود تا اطلاعات آن، کامل و دوباره در خصوص آن تصمیم‌گیری شود. به طور مثال برخی از پرونده‌های باغات، مخدوش و برخی ناقص و غیر مستند است یا حکم قضایی دارد که باید این پرونده‌ها به طور دقیق بررسی شود.

هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان برگزاری مراسم سالگرد آیت الله هاشمی گفت: به احترام برگزاری مراسمی که برای سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و برنامه‌ای که احتمالاً در بیت رهبری به همین مناسبت برگزار خواهد شد، این مراسم از این پنجشنبه به هفته بعد (۲۶ دی ماه) موکول خواهد شد که مراسمی که برگزار می‌شود، بزرگداشت حاج قاسم و آیت الله هاشمی است.

وی در خصوص مشکلاتی که روز گذشته در مترو تهران اتفاق افتاده، مانند نبود اورژانس گفت: ایستگاه‌های مترو خود به اورژانس مجهز است و معمولاً در تمامی ایام نیروهای اورژانس در آن مستقر هستند و فوراً خودشان را در صورت نیاز به محل مورد نیاز می‌رسانند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان تحقق درآمدهای شهرداری گفت: مشکل شهرداری در تحقق درآمدهای غیرنقد است. معمولاً در ماه‌های پاییز نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمدها محقق می‌شود، اما گاهی در پایان سال به دلیل تخفیف‌هایی که داده می‌شود در بحث درآمد نقد بیش از مصوب تحقق درآمد داریم اما شهرداری باید برای درآمدهای غیرنقد تلاش بیشتری کند و دلیل تاخیر در برخی پروژه‌های عمرانی تاخیر در کسب درآمدهای غیرنقد است. در این مدت اختیارات شهرداران مناطق نیز برای بودجه غیرنقد کاهش پیدا کرده و باید تمام املاک غیرنقد در فرآیند مزایده واگذار شود و دلیل کندی کارها در شهرداری نیز همین عدم تحقق درآمدهای غیرنقد است.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص عدم تمایل بانک‌ها به ارائه وام به شهرداری به ویژه برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: به جز شهرداری، دولت به بانک‌ها بدهکار است وقتی شهرداری بدهی‌های خود را با دولت تهاتر می‌کند عملاً بانک‌ها چیزی عایدشان نمی‌شود. روند دریافت وام روند پیچیده ای است به همین دلایل دریافت وام برای پروژه‌های شهری در بانک‌ها به خوبی پیش نمی‌رود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اینکه سهم تبلیغات تجاری در فضای تبلیغات محیطی کاهش پیدا کرده است، توضیح داد: پیش از این شرکت‌های خارجی تبلیغات بیشتری در سطح شهر دارند که این تبلیغات کمتر شده بنابراین درآمد حاصل از آن نیز کاهش پیدا کرده است.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اصلاح ساختار شهرداری گفت: این یک حرکت رو به جلو است و قدم به قدم در این رابطه تصمیم گیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه چگونه اصلاح ساختار صورت می‌گیرد اما تعدیل نیرو نداریم گفت: لزوماً هر تغییر ساختاری نیازی به کاهش و تعدیل نیرو ندارد و نباید در میان کارکنان شهرداری احساس بدی را ایجاد کنیم، حتماً برای چابک سازی نیاز به کاهش نیرو نیست چون ممکن است تعدادی از نیروها از بخشی به بخش دیگر منتقل شوند.