۰ نفر

مدیرعامل سازمان پسماند بوی نامطبوع تهران را از سر خود بازکرد!

۹ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۵۹
کد خبر: 405854
مدیرعامل سازمان پسماند بوی نامطبوع تهران را از سر خود بازکرد!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در زمانهایی که شهروندان در برخی نقاط پایتخت بویی نامطبوع را احساس می کردند میزان گوگرد ۳۰ برابر روزهای معمول بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صبح امروز معاون امور عمرانی استاندار تهران اعلام کرد: متهمان اصلی انتشار بوی نامطبوع تهران صنایع دامی، آبفا و آرادکوه هستند.

صدرالدین علیپور در پاسخ به این پرسش که در گزارشی که از سوی شهرداری تهران در خصوص بوی نامطبوع به پایتخت تهیه شده، احتمال اینکه آرادکوه منشأ اصلی بوی تهران باشد کم عنوان شده اما در گفتگوی امروز مسئولان استانداری آرادکوه از متهمان اصلی است دلیل این تفاوت چیست، گفت: به جز بحث آرادکوه اینکه سازمان محیط زیست تهران که متولی قانونی و حاکمیتی منشأ یابی بوی نامطبوع پایتخت است بعد از گذشت این مدت هنوز به یافته‌ای دست پیدا نکرده جای سوال دارد.

وی ادامه داد: نه به عنوان یک مسئول بلکه به عنوان یک شهروند و متخصص محیط زیست معتقدم زمانی که در خصوص منشأ انتشار بوی نامطبوع صحبت می‌کنیم باید بر اساس دیتاهای علمی سخن بگوییم. در ۴، ۵ روزی که شهروندان تهرانی بوی نامطبوع را احساس کرده بودند هوای تهران غبار بالایی داشت، میزان گوگرد افزایش داشت. با پدیده اینورژن رو به رو بودیم و هوا مرطوب بود که این موارد عیناً در تمام روزها تکرار شده بود.

وی تاکید کرد: در این فاصله میزان گوگرد هوا ۳۰ برابر افزایش پیدا کرده بود، غبار هوا بالا بود بنابراین فرضیه منشأ بو از یک منبع ثابت می‌تواند مورد سوال قرار گیرد. آرادکوه در طول سال فعالیت می‌کند. باید این بو در تابستان چند برابر شود نه اینکه زمانی که بو احساس می‌شود در اطراف منبع گزارشی نداشته باشیم آن وقت گزارش‌های مردمی از منطقه ۲ بیشتر از سایر مناطق باشد. این فرضیات باید توسط اداره کل محیط زیست تهران مورد بررسی علمی قرار گیرد. آرادکوه ۶۰ سال است که محل دفن زباله است، اینکه در برخی روزها منشأ بوی تهران باشد باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

علیپور تاکید کرد: در این مدت کارخانه‌ها ۶۰۰ میلیون لیتر به عنوان سوخت مازوت استفاده کردند. بنابراین اگر فرضیه‌ای نیز اعلام می‌شود باید بر اساس داده‌های علمی باشد.