۰ نفر

شهردار تهران:عید امسال تا آستانه سیل رفتیم!

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 405234
شهردار تهران:عید امسال تا آستانه سیل رفتیم!

شهردار تهران گفت: عید امسال تا آستانه سیل پیش رفتیم اما خوشبختانه با پیش بینی و اقدامات لازم این اتفاق نیفتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح پروژه های مدیریت بحران شهر تهران گفت: امروز افتتاح سامانه هایی را داشتیم که برای تهران حیاتی هستتد و چیزی که مهم است و نقطه امیدواری، همکاری دستگاه هایی است که تا پیش از این بصورت انفرادی کار می کردند.تجربه نشان داده که کار گروهی و همکاری نهادهای مختلف، نتایج بهتری خواهد داشت.

او ادامه داد: در حادثه سولقان متاسفانه شاهد بودیم که با یک بارش نه چندان سیل آسا چه حوادثی رقم خورد و خانه هایی که در بستر رودخانه ساخته شده بودند، آسیب دیدند.در تهران 7 روده داریم که انشاالله علاوه بر اینکه به فضاهایی مفرح تبدیل می شوند، آمادگی مواقع بحرانی را پیدا خواهند کرد که اولین آن ها رود دره فرحزاد خواهد بود.

حناچی با بیان اینکه اگر اطلاعات درست داشته باشیم قبل از وقوع حوادث طبیعی می توانیم اطلاع رسانی و پیشگیری کنیم، اضافه کرد: عید امسال تا آستانه سیل پیش رفتیم اما خوشبختانه با پیش بینی و اقدامات لازم این اتفاق نیفتاد و با تلاش همکارانم از این بحران عبور کردیم.

وی ادامه داد: یا باید از زلزله بترسیم یا اینکه آمادگی لازم را کسب کنیم و اقدامات پیشگیرانه لازم را داشته باشیم که طبیعتا راه دوم را انتخاب می کنیم و آمادگی مان را بالا می بریم.

شهردار تهران اضافه کرد: آلودگی هوا هم یکی از بحران های شهر تهران است که می تواند زندگی را مختل کند و در ماه های آذر و دی متاسفانه این موضوع شدت می گیرد که مجبور به تعطیلی مدارس و برخی فعالیت ها می شویم.

حناچی گفت: امیدواریم که با کمک دستگاه های مختلف و نوسازی و بهسازی حمل و نقل عمومی بتوانیم از بحران آلودگی هوای تهران هم عبور کنیم.