۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

آخرین وضعیت خرید 630واگن مترو توسط دولت/ کندی ساخت 4رام قطار به دلیل مشکلات مالی

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 404655
آخرین وضعیت خرید 630واگن مترو توسط دولت/ کندی ساخت 4رام قطار به دلیل مشکلات مالی

مدیرعامل متروی تهران از کندی ساخت 4رام قطار در شرکت واگن‌سازی تهران به دلیل وجود مشکلات مالی خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت خرید 630واگن مترو به وسیله دولت به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در این زمینه دو مشکل وجود داشت؛ اول اینکه طرف چینی عاملیت بانک‌هایی را قبول ‌می‌کرد که در لیست مورد تایید شرکت بیمه سایناشور چین وجود دارد. بانک شهر در این لیست نبود و بنا شد این وظیفه به بانک کشاورزی سپرده شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر بانک شهر عاملیت را دارد اما در تعامل با بانک کشاورزی، اضافه کرد: بعد از حل مشکل شدن بانک‌ها اعتباری اسنادی (LC) چین باز شده و دولت می‌تواند اقدام به خرید 630واگن کند.

مدیرعامل متروی تهران اظهار کرد: دومین مشکل هم این بود که باید مبلغ قرارداد به صورت یوان پرداخت می‌شد که هنوز الحاقیه ما بین پیمانکار و کارفرما دراینباره امضا نشده است.

امام همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود شما وعده هرماه افتتاح یک ایستگاه را داده‌اید، گفت: من در مصاحبه‌ام گفتم اگر شرایط مهیا باشد به طور متوسط هرماه یک ایستگاه افتتاح می‌کنم. متاسفانه شرایط مالی بسیار سخت است و اگر بشود قطعا تا آخر سال سه ایستگاه دیگر نیز افتتاح می‌کنیم.

مدیرعامل مترو همچنین درباره آخرین وضعیت مونتاژ تجهیزات ساخت واگن در واگن‌سازی مترو تهران گفت: ساخت 4رام قطار به دلیل مشکلات مالی بسیار کند پیش می‌رود.

امام همچنین در باب تعهدات دولت درباره توسعه مترو نیز گفت: تنها تقاضای ما از دولت این است که در ازای طلب‌ها بدهی 21هزار میلیاردی شهرداری با بانک‌ها را تهاتر کند. ما هر اقدامی که درارتباط با بانک‌ها انجام می‌دهیم به سد بدهی‌ها می‌خوریم. اگر بدهی‌ها تهاتر شود، دست ما برای بسیاری از اقدامات باز خواهد شد.

او گفت که از طریق هیئت دولت درحال پیگیری این موضوع است.