۰ نفر

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران درگفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

سوزاندن ضایعات؛ عامل بزرگ آلودگی شدید هوای شهر ری/ ضرورت تشکیل گروه‌های ضربتی

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 404625
سوزاندن ضایعات؛ عامل بزرگ آلودگی شدید هوای شهر ری/ ضرورت تشکیل گروه‌های ضربتی

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران سوختن زباله و ضایعاتی چون کابل و باطری را یکی از بزرگ‌ترین عامل های آلودگی هوای شهرری عنوان می‌کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ شینا انصاری در واکنش به رسیدن شاخص آلودگی هوای شهرری به عدد 217 در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: زمانی که شاخص آلودگی هوا از عدد 200 بیشتر می‌شود یعنی هوای بسیار ناسالم برای همه گروه‌ها است.

او ادامه داد: در این شرایط دستور تخلیه شهر صادر نمی‌شود اما باید در کارگروه‌های اضطراری آلودگی هوا که البته شهرداری تهران در آن عضو نیست اقدامات فوری چون تعطیلی برخی از مراکز بالقوه آلاینده انجام شود.

انصاری در پاسخ به این پرسش که عوامل آلودگی شدید هوای شهرری چیست، گفت: در شهر ری کارخانه سیمان وجود دارد که از سوخت مازوت استفاده می‌کرد اما استانداری از این کارخانه تعهد گرفته و ملزم به استفاده از سوخت گاز شده است.

او اضافه کرد: اما پالایشگاه نفت تهران از سوخت مازوت و نیروگاه از سوخت گازوییل استفاده می‌کنند که آلایندگی زیاد دارند. همچنین معتقدم یکی از بزرگ‌ترین عامل‌های آلودگی هوا سوزاندن زباله و ضایعاتی چون کابل و باطری در جنوب تهران است که شبانه اتفاق می‌افتد و در شرایطی که با پدیده اینورژن مواجهیم می توانند آلودگی هوا را تشدید کنند.

انصاری معتقد است باید با تشکیل گروه‌های ضربتی گشت و پایش محیط زیست، جلوی سوزاندن زباله و انواع ضایعات را در شهرری و شهرستان های اطراف تهران به ویژه در شرایطی که پدیده وارونگی هوا رخ داده است، گرفت.