۰ نفر

گلایه تند مدیرعامل مترو از بدعهدی دولت

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸
کد خبر: 404304
گلایه تند مدیرعامل مترو از بدعهدی دولت

مدیر عامل متروی تهران گفت: متروی تهران هنوز هیچ پول خاصی به غیر از اوراق مشارکت سال ۹۷ که در تاریخ ۳۱ تیر ماه سال جاری به فروش رسید، دریافت نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛ «علی امام» مدیر عامل متروی تهران درباره علت تاخیر در افتتاح ماهانه ایستگاه‌های مترو گفت: وعده ما افتتاح به طور متوسط ماهانه یک ایستگاه بود و این بدان معنی است که احتمال دارد، در یک ماه هیچ ایستگاه مترویی افتتاح نشود، اما در یک ماه دو ایستگاه افتتاح شود.

او ادامه داد: علت تاخیر در افتتاح ایستگاه جدید فشارهای مالی است که متروی تهران با آن روبرو است، چراکه شرایط مالی مترو رضایت بخش نیست و تکمیل ایستگاه‌ها نیاز به منابع مالی دارد.

امام درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید تا پایان سال گفت: حداقل افتتاح سه ایستگاه جدید تا پایان سال در برنامه متروی تهران قرار دارد، اما افتتاح آنها نیز منوط به تامین هزینه‌های مالی است.

او در پاسخ به این سوال که در طی مدت سهمیه‌بندی بنزین و با توجه به دستور صدور پرداخت منابع حاصل از صرفه‌جویی مصرف سوخت به متروی تهران آیا پولی برای متروی تهران از سوی دولت واریز شده است؟ گفت: متروی تهران هنوز هیچ پول خاصی به غیر از اوراق مشارکت سال ۹۷ که در تاریخ ۳۱ تیر ماه  سال جاری به فروش رسید، دریافت نکرده است. البته هنوز از محل فروش این اوراق نیز بخش عمده آن به حساب شهرداری تهران واریز نشده است و هیچ منبع دیگری نداریم.

او درباره بودجه‌ای که از سوی شهرداری تهران در اختیار مترو قرار می‌گیرد،‌ اظهار داشت: به جهت محدودیت‌های مالی که شهرداری تهران دارد رقم کمی به متروی تهران اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران در پاسخ به این سوال که در بهمن و اسفندماه با موج حضور مسافران در متروی تهران مواجه خواهیم شد و تمهیدات و نیازهای مترو برای این ایام چیست؟ گفت: باید واگن‌های مترو افزایش یابد. با افتتاح ایستگاه متروی مولوی به طور رسمی دو رام قطار به شبکه متروی تهران اضافه شد و ۴ رام قطار دیگر در حال تکمیل است، اما تکمیل و وود این قطارها به خط نیازمند اعتبارات مالی و نقدینگی کافی است.

امام ادامه داد: برای افتتاح ۵ ایستگاه دیگر طی ۵ ماه آینده متروی تهران به ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و امیدواریم هرچه سریعتر فراهم شود.

او درباره پیش‌بینی افزایش موج مسافر در بهمن و اسفند گفت: به طور قطع قابل پیش‌بینی نیست، اما با توجه به افزایش قیمت بنزین به طور حتم میزان مسافر افزایش خواهد یافت، چرا که تاکنون و با گذشت نزدیک به ۴۰ روز از سهیمه‌بندی بنزین مسافران مترو ۱۱ درصد افزایش یافتند و احتمالا به ۱۵ درصد و بیشتر از این نیز خواهد رسید.