۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

تصویب کلیات تحقیق و تفحص از سازمان املاک و مستغلات شهرداری/ املاک شهرداری گوشت قربانی شده بود

۱ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 403764
تصویب کلیات تحقیق و تفحص از سازمان املاک و مستغلات شهرداری/ املاک شهرداری گوشت قربانی شده بود

با تصویب اعضای شورای شهر تهران از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران تحقیق و تفحص می‌شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی، بهاره آروین، یکی از طراحان تحقیق و تفحص از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران امروز در صحن شورای شهر در توضیح این موضوع گفت؛ یک مشکلی که در حوزه املاک وجود دارد این است که  فرایندها دستی بوده و بر همین اساس احصای این گزارش به وسیله شورا سخت بوده است.

او ادامه داد: حوزه املاک حوزه نا شفافی بوده و  به سامانه فایناس شهرداری وصل  نبوده و نیست.

آروین با بیان اینکه فرایند حسابرسی همانجا انجام شده و مانده است،اضافه کرد: در این ۱۰ما همه راه‌ها رفتیم که تحقیق و تفحص نکنیم اما شهرداری همکاری لازم را نکردو هیچ گزارشی به شورا  نیامد.

آروین تاکید کرد؛ سازمان صرفا یک لیست درباره املاکی که برای بهره‌برداری واگذار شده ارائه داده این در حالی است که تملک‌های غیر ضروری با اعداد بالا صورت گرفته و در تهاترها ابهام وجود دارد.

در ادامه محمود میرلوحی، دیگر طراح این تحقیق و تفحص گفت: تا به ارائه تحقیق و تفحص برسیم ۱۹۰۰ملک ۳۸۰۰‌واحدی کشف شده و هنوز هم در حال کشف ملک جدید هستیم.

او با بیان اینکه پول یک ملک در طرشت را دوبار از شهرداری گرفتند،اضافه کرد: همچنین سازمان بازرسی کشور درباره ۴۱فقره ملک مورد‌دار به شهرداری نامه زده که ضوابط در آن اجرا نشده است.

میرلوحی با بیان اینکه املاک شهرداری گوشت قربانی شده بود،اضافه کرد: ۲سال و نیم است  برسرکار آمدیم و هنوز  ابهاماتی درباره املاک وجود  که باید تحقق و تفحص کنیم.

در نهایت نیز الهام فخاری با اعلام این پرسش که از اولین تحقیق تفحص یعنی تحقیق و تفحص از همشهری چه خبر،گفت: هنوز این تحقیق وتفحص  به قوه قصاییه ارسال نشده است وهرچند من رای موافق دادم اما اگر قرار است در شورا بماند معنی ندارد.

در نهایت این طرح با رای ١٨نفر از ١٩ حاضر به تصویب رسید.