۰ نفر

9 واحد آلاینده در تهران پلمپ شد

۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 403344
9 واحد آلاینده در تهران پلمپ شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طرح گشت و پایش شبانه محیط زیست استان تهران که از بیست و سوم آبان ماه آغاز شده است، این روزها به سبب افزایش آلودگی هوا و انباشت آلاینده در آسمان شهر تهران با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سعید محمودی در تشریح گشت و پایش شبانه محیط زیست در شب گذشته پنجشنبه ۲۸ آذرماه اظهار داشت: در این گشت ١١ اکیپ گشت محیط زیست، بیش از سی و پنج محور اصلی و فرعی را در سطح استان تهران و در مجموع ١٠ شهرستان مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: بر اساس گزارشات دریافتی، در این پایش ها مجموعا ۳۲ حریق رویت شد که ماموران محیط زیست راسا و یا با همکاری آتش نشانی نسبت به اطفاء آن اقدام کردند و در این ارتباط دونفر متخلف دستگیر و تحویل کلانتری شدند.

محمودی با اشاره به اینکه شب گذشته ١١٨ واحد صنعتی و صنفی کوچک و بزرگ مقیاس در سطح استان مورد بازدید گشت های محیط زیست قرار گرفتند، گفت: این واحدها بیشتر واحدهای صنعتی،ریخته گری، ذغالگیری، بازیافت و واحدهای تولید شن و ماسه و بتن بودندکه در کنار این چند شهرک صنعتی و شهرک اسقاط خودروهای فرسوده نیز پایش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در جریان این گشت و پایش ها ٩ واحد آلاینده پلمب شدند که شامل یک واحد ریخته گری در شهرستان بهارستان، یک کارگاه غیرمجاز پسماند سوزی پلاستیک در پیشوا، یک واحد تولید بتن و یک واحد شن و ماسه در شهریار، و همچنین دو واحد آسفالت ، یک واحد ذوب باطری و دو واحد بتن در شهرستان قدس بودند.

وی با بیان اینکه برای ١٣ واحد آلاینده نیز اخطاریه محیط زیستی صادر و به آن ها ابلاغ شد، اظهار داشت: ابلاغیه عدم فعالیت برای واحدهای ریخته گری و واحدهای بالقوه آلاینده در شهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه شهرستان بهارستان و همچنین شهرک صنعتی غیر دولتی ده حسن در رباط کریم و سایر شهرک های مرتبط صادر شد.

محمودی با اشاره به توقیف یک خودروی حمل بتن در شهرستان بهارستان نیز گفت: برای انجمن های تولیدکنندگان شن و ماسه، بتن، آسفالت و بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران نیز ابلاغیه عدم فعالیت در شرایط اضطرار آلودگی هوا صادر و ابلاغ شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان گفت : سیمان تهران نیز شب گذشته بطور جداگانه چهار مرتبه بازدید و پایش شد که در هر چهاربار این واحد از سوخت مازوت استفاده نمی کرد.