۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شاخص آلودگی هوای تهران امروز چند است؟/ پیش‌بینی کیفیت هوای پنج شنبه

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 402853
شاخص آلودگی هوای تهران امروز چند است؟/ پیش‌بینی کیفیت هوای پنج شنبه

مطابق با پیش‌بینی‌ها فردا « پنجشنبه 28 آذرماه» هوا برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در نهایت هوای تهران از دیروز ظهر و بعد از بارش نه چندان زیاد باران تا امروز البته در برخی مناطق و تا ساعت 12 ظهر سالم شد اما بلافاصله بعد از سکونت هوا و تردد زیاد خودروها بعد از سه روز تعطیلی مدارس، شاخص از حدود 40 دقیقه پیش روی عدد 102 نشسته و ناسالم برای گروه‌های حساس شده است.

پیش‌بینی می‌شود به تدریج با افزایش نسبی سرعت باد و ناپایداری جوی در برخی ساعات بعدازظهر، از غلظت آلاینده‌ها کم خواهد شد. در ساعات پایانی چهارشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم ترافیک، غلظت ذرات معلق بیشتر و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

همچنین تداوم وضعیت جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز پنجشنبه سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. کاهش سرعت باد در طی روز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در اواخر وقت پنجشنبه با کاهش میزان ناپایداری و برقراری وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به تبع آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

02

برای اطلاع از آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوا به لینک زیر مراجعه کنید

https://airnow.tehran.ir/home/home.aspx