۰ نفر

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران؛

٥٨درصد مردم از فرایند جمع آوری زباله توسط شهرداری رضایت دارند

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶
کد خبر: 402305
٥٨درصد مردم از فرایند جمع آوری زباله توسط شهرداری رضایت دارند

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۳۳درصد شهروندان در آبان‌مان ۹۸گفته‌اند که شهرداری کاری نکرده است این در حالی است که در آبان‌مان ۹۷، ۴۵درصد گفتند که شهرداری کاری نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری که ظهر امروز در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، گفت:  نمونه‌گیری از ۸هزار شهروند تهرانی نشان داد که؛ نمره به عملکرد شهرداری ۱۱.۶ و به شهرداری مناطق ۱۱.۹۶ است

او ادامه داد: کم ترین میزان رضایت در منطقه ۱۵و بیشترین رضایت در منطقه ۶ است و در کل میزان رضایت از عملکرد شهرداری ۸.۸ است.

یگانه با بیان اینکه 33 درصد شهروندان در آبان‌مان ۹۸گفته‌اند که شهرداری کاری نکرده است، اضافه کرد: این در حالی است که در آبان‌مان ۹۷، ۴۵درصد گفتند که شهرداری کاری نکرده است.همچنین ۴۰درصد مردم هم ۱۳۷را میشناسند و هم ۱۸۸۸.

او با اشاره به شاخص میزان راحتی زندگی در تهران گفت: در شمال شهر این شاخص ۱۴.۶، در جنوب ۱۲.۸۰ و میانگین کل محله ۱۳.۴۶ است. همچنین بیش از ۶۰درصد  مردم درباره دسترسی گروه‌های خاص معلولان،سالمندان و مادران به همراه کودکانشان به خدمات شهری شدیدا ناراضی هستند.

یگانه اضافه کرد: ۵۸ درصد مردم از جمع آوری زباله،۴۷درصد مردم از روشنایی، ٥٤درصد از نگهداری درختان، ٤٦درصد از زمین بازی ،٣٧درصد رضایت از رفع آبگرفتگی معابر و ٦٥ درصد از  میادین میوه‌و تره بار راضی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه٤٠درصد معتقدند آسفالت معابر  بد و ٣٠درصد معتقدند خوب است، اضافه کرد:  همچنین ٤٦درصد از کف‌پوش خیابان‌ها ناراضی‌اند و ۴۸درصد مردم از تجاوز کارگاه‌های ساختمانی به حریم پیاده‌راه گلایه‌مندند.

یگانه تاکید کرد: ٧٢درصد از دسترسی  به اتوبوس و ٦٤درصد از به موقع آمدن اتوبوس رضایت دارند.٦٠درصد از دسترس‌پذیر بودن ایستگاه‌های تاکسی رضایت دارند.تنها ٢٠درصد مردم معتقدند سرویس بهداشتی نزدیک آن‌ها است.۲۰درصد معتقدند نزدیک نیست و ۵۰درصد از وضعیت سرویس‌های بهداشتی ناراضی‌اند.

 معاون شهردار تهران گفت: همچنین۴۲درصد معتقدند رسیدگی به جنوب شهر مطلوب نیست و بیشتر مردم تهران همزمان هم از دستفروشی ناراضی اند و هم از برخورد با دستفروشان!

وی درمورد برنامه‌های شهرداری برای شب یلدا گفت: هرچند که ما متوجه‌ایم که مردم درگیر مسائل معیشتی و آلودگی هوا هستند ولی شهروندان مطالبات متعددی در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارند و ما تلاش می‌کنیم به این موضوعات نیز توجه کنیم. 

وی افزود: یلدا یک رسم قدیمی ایرانی است که طی چند دهه اخیر بیشتر به آن توجه شده و بازافرینی شده است ما هم  تلاش می‌کنیم نشاط اجتماعی بر مبنای خانواده ایجاد کنیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران سیاست اجرایی شهرداری را درمورد شب یلدا نشاط خانه محوری اعلام کرد  و گفت: ز ظرفیت محلات استفاده می‌کنیم و نماد و  المان‌های یلدا را نیز در سطح شهر از جمله بیلبوردها به کار می‌گیریم.همچنین در فرهنگسرایی از شعر با حضور مهاجران و اتباع افغانستانی برنامه‌هایی را خواهیم داشت. 

وی از راه‌اندازی کارناوال شب یلدا در سطح میادین پایتخت خبر داد و گفت: از 20 تا 30 آذر نیز جشنواره سمفونی آذر را داریم و برای آ‌سایشگاه‌ها، سربازخانه‌ها،‌ خوابگاه‌ها، گرمخانه‌ها و همراه‌سراهای بیمارستان ها نیز برنامه‌های شادی خواهیم داشت. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به رونمایی از سردیس هخامنشی در روز آینده خبر داد و گفت: این موضوع در برج میلاد انجام می‌گیرد و بسیاری از مدیران و مسئولین نیز حضور دارند. 

وی گفت: قطار مهربانی توسط مترو نیز از کهریزک به سمت امام خمینی در روز 30 آذر حرکت می‌کند و برنامه‌های مفرحی به مناسبت شب یلدا داریم.  

جوادی یگانه اعلام کرد: به مناسبت این شب نیز در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تخفیف 50 درصدی برای خرید انار و 40 درصدی برای سایر اقلام خواهیم داشت. همچنین فروشگاه شهروند نیز تخفیف‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه اجرایی می‌کند.