۰ نفر

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

فوت 90 نفر در استان تهران براثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن/ افزایش تعداد کشته‌ها نسبت به پاییز سال گذشته

۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴
کد خبر: 401149
فوت 90 نفر در استان تهران براثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن/ افزایش تعداد کشته‌ها نسبت به پاییز سال گذشته

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: پاییز امسال 90 نفر در استان تهران براثر گازگرفتی کشته شدند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مهدی داوری دولت آبادی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین، مبنی بر آخرین وضعیت تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: انتظار داریم هزار دست لباسی که امسال خریداری کردیم شامل کت، شلوار، دستکش، چکمه و چیزهای دیگر تا هفته آینده به سازمان تحویل داده شود.

او ادامه داد: همچنین امیدواریم هزار دستگاه تنفسی که برای آتش نشانان دستگاه مهمی است تا آخر سال یا یکی دو ماه اول سال آینده به سازمان تحویل شود. درعین حال تهیه پمپ‌هایی که بر روی خودروهای سبک سوار می‌شود و به سازمان کمک می‌کند در بافت های فرسوده و معابر باریک چابکی بیشتری داشته باشد را در دستور کار داریم. تعداد شصت دستگاه در چهار یا پنج ماه آینده در سازمان به کارگیری خواهد شد و شصت دستگاه هم برای سال بعد خریداری می‌شود.  

داوری دولت‌آبادی تاکید کرد: تا پایان سال آینده نیز چهار ایستگاه به تعداد ایستگاه های آتش نشانی افزوده و سه ایستگاه از ایستگاه های قدیمی بازسازی می‌شود. مجموعا هفت ایستگاه در دستور کار سازمان است که کارهای مقدماتی‌اش شروع شده و تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

او همچنین از اهدای رایگان دستگاه‌های حساس به منواکسید کربن به برخی منازل خبر داده و گفت: به صورت نمادین تعدادی از این دستگاه‌ها در منازل و مناطقی که از گاز منواکسیدکربن بیشتر آسیب می‌بینند نصب کردیم. همچنین بنا داریم در طرحی پلاک به پلاک نسبت به ایمن‌سازی برخی از ساختمان‌های فرسوده اقدام کنیم.

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه امسال چه تعداد انفجار و کشته در ارتباط با انفجار وسایل گرمایشی داشتیم، گفت: انفجار‌های رخ داده مربوط به لوله‌ها و شلنگ‌های گاز بوده و نه صرفا خود بخاری؛ یعنی در حقیقت بی احتیاطی  و نبستن شیرها و شیلنگ‌ها عامل اصلی بوده است. اما امسال شهروندان بیشتر از مسمومیت با گاز آسیب دیده‌اند.

او در پایا تاکید کرد: آماری که اورژانس تهران در طول سه ماهه داده حکایت از فوت بیش از 90 نفر در کل استان تهران دارد  که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و علت آن سرمای زودرس است. زود شروع شدن سرما باعث شده مردم زودتر از این وسایل استفاده کنند و چون آماده نبودند و ایمنی رعایت نشده، از این موضوع آسیب دیدند.