۰ نفر

اقتصاد آنلاین منتشر کرد:

خارج شدن 6پایگاه مدیریت بحران از ید اختیار سازمان مدیریت بحران/ خودداری سازمان ورزش از پس دادن 54پایگاه!

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 400831
خارج شدن 6پایگاه مدیریت بحران از ید اختیار سازمان مدیریت بحران/ خودداری سازمان ورزش از پس دادن 54پایگاه!

6پایگاه مدیریت بحران از ید اختیار سازمان مدیریت بحران شهر تهران خارج شده و 54 پایگاه نیز در درست سازمان ورزش شهرداری تهران است که از تخلیه و پس دادن آن‌ها به سازمان خودداری می‌کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ پس از زلزله مهیب سال 82 بم، ستاد مدیریت بحران شهر تهران طی جلسه اضطراری ساخت 120 پایگاه مدیریت بحران را در دستور کار قرار داد که تاکنون 106پایگاه ساخته و 9 پایگاه دیگر نیز درحال ساخت هستند.

مطابق با آنچه که سازمان مدیریت بحران اعلام کرده، کارکرد این پایگاه‌ها در زمان غیر بحران برگزاری جلسات و نشست‌های عمومی و تخصصی ستاد مدیریت بحران مناطق، استقرار سامانه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، استقرار واحدهای امداد رسان، ذخیره سازی اقلام ضروری و به طور کل همه اقداماتی که مروبط به حوزه بحران باشد، است و کارکردی که در حال حاضر 69 پایگاه از مجموع کل آن‌ها دارند، تناسبی با کارکردهای تعریف شده آن‌ها ندارد.

همانطور که در جدول زیر می‌بینید 54پایگاه در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران، 11پایگاه دراختیار ستاد مدیریت بحران منطقه، 4 پایگاه در اختیار اداره ورزش منطقه ( معاونت اجتماعی_ فرهنگی) هستند و 5 پایگاه بهره‌برداری غیر مرتبط دارند و 6 پایگاه نیز از ید اختیار سازمان خارج شده‌اند!

Untitled

در این بین موضوعی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند 11پایگاهی هستند که بهره‌برداری غیرمرتبط دارند و از ید اختیار سازمان مدیریت بحران خارج شده‌اند. در لیست غیرمرتبط‌ها نام سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شورایاری و باغ موزه دفاع مقدس نیز به چشم می‌خورد.

Untitled2

واگذاری‌های بی‌ضابطه مدیریت شهری گذشته تهران حالا 6 پایگاه را از ید اختیار سازمان مدیریت بحران خارج کرده و مالکان جدید آنها تمایلی به بازپس دادن آن‌ها ندارد. همانطور که در جدول زیر می‌بینید 6 پایگاه در اختیار سپاه پاسداران، فاتب، بانک شهر، شهرداری قیامدشت و یک پیمانکار تجهیزات کودک است که به گفته اعضای شورای شهر بعد از بارها پیگیری تمایلی برای برگرداندن آن‌ها به سازمان مدیریت بحران و شهرداری تهران ندارند!

در این بین سازمان ورزش شهرداری تهران نیز که 54 پایگاه مدیریت بحران را که باید در زمان حادثه تجهیز و آماده باشند را اشغال کرده و با وجود مصوبه شورای شهر تهران و تذکرهای چندباره اعضا، از تخلیه و تحویل آن‌ها به سازمان مدیریت بحران امتناع کرده و زیربار تکلیف تعیین شده نمی‌رود.

Untitled3

Untitled4

لیست 54 پایگاهی که در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران است