۰ نفر

واکنش معاون استاندار درباره تشکیل استان تهرانی جنوبی!

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبر: 400803
واکنش معاون استاندار درباره تشکیل استان تهرانی جنوبی!

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: تقسیم و تفکیک استان تهران به صلاح نیست و این اقدام با اصول مدیریتی، کارشناسی و علمی سازگاری ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران، درباره طرح اخیر مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل استان تهران جنوبی اظهار داشت: این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و به صورت عادی اعلام وصول شده و برخی از نمایندگان به دنبال ایجاد استان تهران جنوبی هستند.

وی گفت: در این شرایط و با توجه به نظرات کارشناسی و همین‌طور بار مالی که تقسیم استان تهران برای دولت دارد می‌تواند برای استان و کشور مسأله‌آفرین باشد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: خیلی از اتفاقات در استان تهران به نحوی با هم تنیده است و از حیث اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار است.

معاون عمرانی استانداری تهران یادآور شد: به عنوان مثال ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو در اسلامشهر کلی هزینه دربرداشته است و یا در پرند که بیشترین مسکن مهر ساخته شده و 95 هزار واحد مسکن مهر در آنجا وجود دارد که اگر همه آنها مستقر شوند 500 هزار نفر جمعیت آن شهرستان می‌شود این جمعیت هنگامی که بخواهد به تهران بیاید نیاز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکپارچه دارد و اگر قرار باشد جنوب تهران تبدیل به یک استان جداگانه شود نیاز به هماهنگی نظام اداری، اجرایی و مدیریتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بهارستان ما بیشترین تراکم جمعیتی را داریم که برای اجرای برنامه‌های مختلف در آنجا نیاز به اجرای برنامه‌های مختلفی هستیم که نیاز به یک هماهنگی استانی دارد.

تقی‌زاده تأکید کرد: این تفکیک و تقسیمات جدید با اصول مدیریتی، کارشناسی و علمی سازگاری ندارد البته این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آنجا تصمیمات لازم را خواهند گرفت و در کل این اقدام به صلاح استان نیست.