۰ نفر

رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

افزایش ظرفیت ناوگان جمع‌آوری افراد بی‌خانمان در شب‌های برفی/ توزیع روزانه 300غذا

۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 394991
افزایش ظرفیت ناوگان جمع‌آوری افراد بی‌خانمان در شب‌های برفی/ توزیع روزانه 300غذا

رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ظرفیت ناوگان جمع‌آوری افراد بی‌خانمان در شب‌های برفی تهران به 40 دستگاه ماشین تا پایان شرایط بد جوی خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مالک حسینی رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در توضیح آخرین وضعیت گرمخانه‌های شهر تهران همزمان با بارش برف و جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان جمع‌آوری افراد بی‌خانمان را به 40 دستگاه رسانده و از ظرفیت مناطق شهرداری تهران نیز استفاده کردیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر 19 گرمخانه در سطح شهر تهران فعال هستند و تا پایان روز به 21 گرمخانه می‌رسند، اظهار کرد:  نیروهای سازمان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا تعداد مراکز را افزایش دهند.

رییس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعال شدن اتوبوس‌های اسکان اضطراری گفت: از آنجایی که در برخی مناطق امکان جمع‌آوری  افراد وجود ندارد؛ یه به دلیل امتناع افراد از حضور در گرم‌خانه‌ها و تمایل به استفاده آزادانه از مواد مخدر و یا مسدود شدن مسیر مثل دره فرحزادی، اتوبوس‌های اسکان اضطراری فعال کردیم و در عین حال با کمک از گروه‌های مردم نهاد غذا، لباس گرم و پتو بین آن‌ها توزیع می‌کنیم.

مالک حسینی گفت: از ابتدای آبان‌ماه هفته‌ای دوبار غذا توزیع می‌کردیم و از امروز روزانه 300 غذا در برخی نقاطی که ظرفیت کمک‌رسانی محدود است، توزیع می‌کنیم.

او با اشاره نقاط آسیب‌خیزی چون دره فرحزادی، شوش، خلازیر و تپه الله اکبر گفت: برای کمک رساندن به جمعیت ساکن در این نقاط نیازمند کمک نهادهای غیردولتی و مردم هستیم. همچنین از شهروندان می‌خواهیم که  نشانی افراد در خیابان مانده را با شماره‌گیری 137 به ما بدهند تا شاهد آسیب جانی به آن‌ها نباشیم.