۰ نفر

تاکسی‌ها تا اعلام رسمی کرایه‌ها را تغییر ندهند

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 394760
تاکسی‌ها تا اعلام رسمی کرایه‌ها را تغییر ندهند

قنادان گفت: بهای تمام شده حمل و نقل را برای تعیین نرخ تاکسی ها محاسبه خواهیم کرد اما تا قبل از آن تاکسیرانان موظف هستند نرخ‌های اعلامی سازمان را رعایت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران  در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش قیمت کرایه تاکسی به دلیل افزایش شب گذشته قیمت بنزین گفت: تا قبل از این که اعلام رسمی و تعیین نرخ و تصویب نرخ اتفاق نیافتد ما تغییر نرخ نخواهیم داشت و تاکسیرانان موظف هستند نرخ‌های اعلامی سازمان را رعایت کنند.

قنادان توضیح داد: اساسا اعلام نرخ تابع قیمت تمام‌شده است یعنی بر اساس قیمت تمام شده حمل و نقل است که ما تصمیم می‌گیریم نرخ چقدر باشد. اما در نرخ کرایه‌ای که در سال ۹۸ مصوب شد صراحتا، هم در متن مصوبه و هم در تاییدیه فرمانداری آمده که تغییر نرخ شامل افزایش حامل‌های انرژی و بنزین نیست. 

وی ادامه داد: معمولا همکاران ما بررسی می کنند که آیا تغییرات بهای تمام شده برای نرخ پایه حمل مسافر اتفاق افتاده یا نه. بعد از این که این کار کارشناسی انجام شود که آیا تغییر خاصی وجود داشته یا نه، بعد از آن لایحه آماده می شود و احیانا برای سیر مراحل قانونی در شورا و باقی مراحل در دستور کار قرار می‌گیرد. اما تا قبل از این که اعلام رسمی موضع‌گیری ما و تعیین نرخ و تصویب نرخ اتفاق بیافتد تا قبل از این ما تغییر نرخ نخواهیم داشت و تاکسیرانان موظف هستند نرخ‌های اعلامی سازمان را رعایت کنند.

قنادان با اعلام این که حتما ما بهای تمام شده حمل و نقل برای تاکسیرانان را محاسبه خواهیم کرد گفت:‌ البته برای تاکسی ها سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که تلاش شده بهای تمام شده ثابت بماند ولی فکر می کنم باز هم نیازمند بازنگری باشیم.