۰ نفر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

تصمیم‌گیری درباره پالادیوم راحت نیست/ واکنش به ادعای لابی مالک با اعضای کمیسیون ماده 100

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۳
کد خبر: 392234
تصمیم‌گیری درباره پالادیوم راحت نیست/ واکنش به ادعای لابی مالک با اعضای کمیسیون ماده 100

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ موضوع تخلف پاساژ پالادیوم موضوعی معمول نیست که بتوان راحت راجع به آن تصمیم‌گیر کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالرضا گلپایگانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا هنوز رای ماده 100 درباب تخلف پاساژ پالادیوم صادر نشده است، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تخلف پالادیوم یک رأی بدوی داشته و با اعتراض مالک به کمیسیون تجدیدنظر برگشته است. کمیسیون تجدید نظر سه نماینده از شورای شهر، قوه قضاییه و وزارت کشور دارد که ما به عنوان دبیرخانه کمیسیون‌های ماده 100 اجازه ورود محتوایی و ماهیتی به این که رأی را چطور و چه زمانی بدهند یا اصلا ندهند، نداریم. 

او ادامه داد: ما فقط یک بازه زمانی به آنها اعلام می‌کنیم که ارباب رجوع هر چه زودتر تعیین تکلیف شود ولی این که بخواهیم فشار بیاوریم نه اینطور نیست.

گلپایگانی با بیان این اعضای این کمیسیون در مورد اعلام تخلفی که شهرداری کرده ابهاماتی داشتند، اظهار کرد: مالک با شهرداری توافق کرده و توافق نامه مشترک دارد، وقتی توافق کرده‌اند نمی‌تواند تخلفی انجام دهد و بگویند در جریان نیستند. ابهامی که اعضای کمیسیون داشتند و می خواستند به یک نظر شفاف برسند بیشتر از این جنس بود.

معاون شهردار تهران در واکنش به ادعای محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مبنی بر اینکه تعلل در اجرای رای به دلیل لابی‌های مالک با شهرداری منطقه و برخی از اعضای کمیسیون است، گفت: موضوع در منطقه نیست؛ در کمیسیون اختلاف نظرهایی میان اعضا وجود دارد و اعضا باید به اجماع نظر برسند تا رأی صادر کنند.

گلپایگانی در پایان گفت: این گونه پرونده‌ها ویژه هستند و موضوع روتینی نیست که راحت بتوانند تصمیم گیری کنند. اگر رأی کمیسیون ماده صد صادر شود معیاری می شود که بر اساس آن  اقدام اجرایی و عملیاتی کنیم.