۰ نفر

جوادی یگانه در چهارمین دوره جایزه خشت طلایی تهران:

ذی‌نفعان شهری را پای میز تصمیم‌سازی آوردیم

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 391651
ذی‌نفعان شهری را پای میز تصمیم‌سازی آوردیم

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ذی‌نفعان شهری را پای میز تصمیم‌سازی آوردیم گفت: نمایندگان کسب‌وکارهای موتوری، فروشندگان مترو، کودکان، سالمندان، مردم محلی، کودکان کار، مدیران محلات، شهرداران نواحی و دیگران که در سیاست‌های اتخاذ شده پشت درهای بسته مؤثر هستند را به اتاق‌های تصمیم دعوت کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین،  محمدرضا جوادی یگانه مدیر پنل شهرهای تاب‌آور و زیست‌پذیر برای همه در چهارمین جایزه خشت طلایی تهران گفت: امروز همه ما در کلان‌شهر تهران گرد هم آمده‌ایم تا با تأکید بر فراگیری زیست‌پذیری و تاب‌آوری شهر، الگوی فردای تهران را رقم بزنیم. اساس آنچه به آن اشاره می‌کنم تأکید بر دیپلماسی شهری و لزوم تدوین برنامه‌های مدیریت شهری و ساخت زمینه‌های لازم برای گفتگو و استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های دنیا در زمینه توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرها است. آنچه اینها را در اولویت قرار می‌دهد در مرکز قرار دادن ارزش‌ها، نیازها و طرح‌های خاص زیستن در جامعه ایرانی است.  

وی افزود: شهروند یکی از مهم‌ترین ارکان کلان‌شهر تهران بوده است. خانه‌ها و فضاها به دلیل قرابت با برخی از خاطره‌های تاریخی ممکن است برای برخی همراه با خرسندی نباشد اما همواره تهرانی‌ها به روی خوش و دست بخشنده در تمام ادوار معروف و مورد تأکید بوده‌اند. تهران شهری زنده به مردم و شهروندان است نه زنده به تاریخ و جغرافیای آن. این شهر همواره سرنوشت‌ساز و تاریخ‌آفرین بوده است.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: خاطره انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، 15 خرداد، انقلاب اسلامی، سال‌های جنگ و سازندگی از این قبیل خاطرات هستند.  

جوادی یگانه تصریح کرد: تهران همواره بر امر فرهنگی و اجتماعی تکیه داده است و امروز بیش از هر زمان دیگری سایرین هم بر پررنگ بودن لزوم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تهران پی برده‌اند. تلاش ما ساختن شهری با مشارکت تمام شهروندان است.  

وی با اشاره به اینکه تهران زیست‌پذیر برای همه شهری است که شهروندانش در نظارت آن نقش کلیدی دارند افزود: طرح‌های مشارکتی را تمام اقشار آن می‌سازند و امروز بدون در نظر گرفتن شرایط زنان، کودکان و سالمندان نمی‌توان به رؤیای تهرانی برای همه رسید. در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش داشتیم این سهم را برآورده سازیم.

وی با تأکید بر اینکه ذی‌نفعان شهری را پای میز تصمیم‌سازی آوردیم عنوان کرد: نمایندگان کسب‌وکارهای موتوری، فروشندگان مترو، کودکان، سالمندان، مردم محلی، کودکان کار، مدیران محلات، شهرداران نواحی و دیگران که در سیاست‌های اتخاذ شده پشت درهای بسته مؤثر هستند را به اتاق‌های تصمیم دعوت کردیم.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد و ادامه داد: همه را به اتاق‌های تصمیم دعوت کردیم تا سیاست‌ها و برنامه‌ها ماحصل حضور تمام آنها و نتیجه اقدامات خودشان باشد و اینها دیپلماسی درونی ما را تشکیل داده است. در حوزه دیپلماسی بیرونی هم تأکید ما بر گفتگو و تبادل با دیگر کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است.  

جوادی یگانه عنوان کرد: طرح‌ها، برنامه‌ها و مدل‌های اثربخش آنها در ساختن شهری انسانی‌تر را به خدمت گرفته‌ایم. شهری که بر اساس خصوصیات زیست کودکان و سالمندان طراحی شده باشد. همکاری با کسب‌وکارهای گردشگری در شهر، معرفی و برندسازی تهران و تعیین استانداردهای خوب زیستن از جمله این موارد است. تهران با محوریت شهری برای همه در تلاش برای ارتقاء سطح تعلق برای شهر است.  

وی با اشاره به اینکه محور مهم کلان‌شهر تهران در ابعاد انسانی، ایجاد احساس تعلق به شهر است افزود: لزوماً با داشتن امکانات شهری این موارد امکان‌پذیر نخواهد شد. افزایش ارتباط چهره به چهره، تعاملات اجتماعی و رشد انجمن‌های مستقل از دولت که حول موضوع و هدف خاص تشکیل می‌شود، گفتگو با ذی‌نفعان و تلاش برای ریل‌گذاری بر اساس این الگو، مسیری است که در آن تلاش می‌کنیم.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: امروز بر آنیم تا تهران بر اساس دیپلماسی مؤثر، شهری باشد که تک تک خشت‌هایش متعلق به تمام تهرانی‌ها باشد. شهری زیست‌پذیر برای همه آنها که شهروند تهران و به آن مفتخر هستند.