۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شهرداری برای رنگی کردن تهران خاکستری چه اقدامی کرده است؟/ عضو شورا: کار خاصی انجام نشده!

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبر: 391041
شهرداری برای رنگی کردن تهران خاکستری چه اقدامی کرده است؟/ عضو شورا: کار خاصی انجام نشده!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است زمانی که شهرداری از بودجه 18هزار میلیاردی خود حدود 12هزار میلیارد را صرف حقوق و مزایا می‌کند، بودجه‌ای برای رنگی کردن شهر نمی‌ماند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ شهردار تهران اسفندماه سال گذشته در آیین گرامیداشت هنرمندان در گذشته سال ۱۳۹۷ و رونمایی از کتاب آئین چراغ خاموشی گفت که؛ باید رنگ تهران تغییر پیدا کند.

به گفته شهردار تهران شهرهای موفق در دنیا نیز شهرهایی هستند که به عناصر زیبایی توجه می‌کنند و عناصر زیبایی را می‌توان در جای جای این شهرها مشاهده کرد. امیدواریم شهر تهران را زیباتر کنیم و رنگ آن را تغییر دهیم.

حناچی گفت که؛ اگر امروز در مورد رنگ شهر تهران از هر یک از شهروندان سوال کنید اولین رنگی که به ذهن آن‌ها می‌رسد رنگ خاکستری است. در حقیقت شهر تهران خیلی رنگ ندارد. تلاش می‌کنیم در این دوره با همکاری کسانی که قلب‌شان برای این شهر می‌تپد شرایط بهتری را رقم بزنیم.

این اظهار نظر تبدیل به یک بخشنامه و به سازمان زیباسازی شهردار تهران ابلاغ شد. برزین ضرغامی، رییس سازمان نیز در همان روزها گفت که؛  با توجه به تأکیدات شهردار تهران سال گذشته برای پروژه رنگ‌آمیزی شهر تهران اقداماتی را آغاز کردیم و تلاش خواهیم کرد این موضوع به صورت فصلی و دوره‌ای مورد توجه قرار نگیرد بلکه در تمام ایام سال به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم. قطعاً ساماندهی موضوع رنگ در سطح شهر تهران در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفته و به‌گونه‌ای عمل خواهیم کرد که از آلودگی رنگی کلانشهر تهران جلوگیری کنیم.

اما حالا نزدیک به 9 ماه از آن بخشنامه می‌گذرد و سوال اینجاست که شهرداری تهران برای رنگی کردن تهران خاکستری چه اقداماتی انجام داده؟حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران معتقد است؛ شهرداری کار خاصی نکرده است!

او در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری در این زمینه اقدامات قابل لمسی انجام داده است یا نه، به اقتصادآنلاین می‌گوید: هیچ اقدامی که چشمگیر باشد اتفاق نیفتاده است. طول امواج کارها باید در تهران برای اینکه دیده شود بلند باشد اما مشخص است اقدام خاصی انجام نشده است.

خلیل‌آبادی ادامه می‌دهد: حدود 12 هزار میلیارد بودجه شهرداری صرف حقوق و مزایا می‌شود و دیگر پولی نمی‌ماند که صرف اقدامات این چنینی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین با انتقاد از روند انتصابات شهردار تهران می‌گوید: سه سال از عمر دوره جدید مدیریت شهری گذشته است و همچنان شهرداری تهران مشغول عزل و نصب مدیران خود است، در چنین شرایطی مشخص است که برخی اقدامات مثل همین رنگی شدن شهر محقق نمی‌شود.