۰ نفر

شهردار منطقه12 در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

کاهش آلودگی صوتی منطقه12 تهران نیازمند کمک دولت/ انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف برای ساخت سرویس بهداشتی

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷
کد خبر: 391003
کاهش آلودگی صوتی منطقه12 تهران نیازمند کمک دولت/ انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف برای ساخت سرویس بهداشتی

شهردار منطقه 12 شهرداری تهران گفت: با سازمان اوقاف در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای هستیم که طی آن زمین لازم برای ایجاد سرویس بهداشتی در اختیار ما قرار دهند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علی محمد سعادتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضرورت کاهش آلودگی صوتی بیش از حد نرمالی که در منطقه 12 وجود دارد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: هزینه‌هایی که شهرداری تهران دارد مانند هزینه‌هایی که در شهرداری‌های سایر کلان شهرها مثل مشهد، اصفهان و شیراز می‌شود،  نیست. در منطقه دوازده هم هزینه‌ها مانند سایر مناطق نیست و ملاحظاتی هم که برای این منطقه شده، جدی و کامل نیست.

او ادامه داد: استقرار شورای شهر و ساختمان مرکزی شهرداری، مجلس شورای اسلامی، وزارت خانه‌های متعددی از قبیل وزارت دادگستری، وزارت ارشاد، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه ملاحظه ویژه ای می‌طلبد.

سعادتی با بیان اینکه موضوع صوت عموما به موتورسیکلت مربوط است، اظهار کرد: حجم زیادی از محدوده طرح ترافیک در این منطقه قرار می گیرد؛  مردم هم چون نمی توانند با ماشین به منطقه بیایند با موتورسیکلت می‌آیند و آلودگی صوتی افزایش پیدا می‌کند. قرار بوده که دولت به ما در شهرداری تهران برای توسعه وسایل حمل و نقل برقی کمک کند.

شهردار منطقه 12 اضافه کرد: سال‌های گذشته در خیابان 15 خرداد ون های بنزینی سبز رنگی بود که درحال حاضر خودروهای برقی جایگزین آنها شده که کمترین میزان آلودگی صوتی را دارند .تعدادی از کارها مانند همین جایگزین کردن خودروها را  می توانیم در شهرداری تهران انجام دهیم و تعدادی از کارها را هم نمی‌توانیم انجام دهیم. ما تولید کننده موتورسیکلت برقی نیستیم ولی اگر در کشور، وزارت صنایع و دولت از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند و مردم بتوانند با قیمت قابل رقابت به جای موتورسیکلت بنزینی موتورسیکلت برقی بخرند، آلودگی صوتی در این منطقه و در کل شهر تهران کاهش پیدا خواهد کرد.

 سعادتی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمبود جدی سرویس بهداشتی در منطقه 12 گفت: شاید به لحاظ تعداد سرویس‌های بهداشتی با سایر مناطق تفاوت چندانی نداشته باشیم اما در محدوده 200هکتاری بازار و عراضی پیرامونش در روز یک و نیم تا دو میلیون نفر رفت و آمد می‌کنند، هرچقدر هم سرویس بهداشتی بسازیم باز هم کمبودهایی وجود دارد.

 وی ادامه داد: در بازار تهران زمین به صورت سانتیمتری قیمت گذاری می شود و برای مقدار اندکی زمین مجبورید چند ده میلیارد تومان هزینه کنید، این هزینه‌های سرسام آور ساخت سرویس بهداشتی در توان هر کسی نیست. در حال حاضر سرویس های بهداشتی که وجود دارد روبه راه و مرتب شده  و قرار است در حداکثر زمان باز باشد؛ مخصوصا در محلات جنوبی.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه با بسیاری از اماکن مثل مساجد، حسینیه ها، امام زاده‌ها و بقاء متبرکه از سوی شهرداری منطقه تفاهم‌نامه‌هایی امضاء شده که سرویس های بهداشتی آنها را مرمت کنیم، گفت: در مقابل این  مجموعه‌ها  اجازه بدهند سرویس‌های بهداشتی در شبانه روز ساعات بیشتری باز باشد تا به شهروندان سرویس ارائه دهد.

سعادتی در پایان گفت: هرچند فرایند سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط اقتصادی کند شده است اما به دنبال یافتن سرمایه‌گذار هستیم. از سازمان اوقاف و امور خیریه خواسته‌ایم که با توجه به تعدد زمین‌ها و املاکی که در محدوده منطقه دوازده و به ویژه در محدوده بازار تهران دارند، برای انجام این کار به ما زمین بدهند و در مقابل هزینه های انجام ساخت سرویس بهداشتی را  تقبل کنیم تا مردم نفعش را ببرند.