۰ نفر

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

افزایش بودجه عمرانی شهرداری از ۱۰۹میلیارد به ۱۵۰میلیارد تومان/برخی مسوولان برای آنکه حرفشان را کرسی بنشانند از فشار رسانه‌ها استفاده می‌کنند

۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 387395
افزایش بودجه عمرانی شهرداری از ۱۰۹میلیارد به ۱۵۰میلیارد تومان/برخی مسوولان برای آنکه حرفشان را کرسی بنشانند از فشار رسانه‌ها استفاده می‌کنند

رییس شورای شهر تهران گفت: در دو سال آینده بودجه عمرانی را کمی از انقباض خارج ‌می‌کنیم و از 109 میلیارد به 150 میلیارد افزایش خواهیم داد تا چرخ‌های عمرانی با شدت بیشتری بچرخد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در دو سال آینده بودجه عمرانی را کمی از انقباض خارج ‌می‌کنیم و از 109 میلیارد به 150 میلیارد افزایش خواهیم داد تا چرخ‌های عمرانی با شدت بیشتری بچرخد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامه فرمانداری گفت: این نامه درباره افزایش انتصاب جوانان در مناصب مدیریتی و مغایرات تعاریف بود که در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد و اعضای شورای رای به نظر فرمانداری دادند و مجدد امروز اصلاحیه دستور افزایش انتصاب جوانان در صحن شورای شهر تهران مطرح و اعضای شورا به آن رای دادند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس در تهران گفت: همه شهرها در کشور موزه دفاع مقدس دارند اما این موزه در تهران ضعیف دیده شده است که آقای مسجد جامعی طرحی یک فوریتی را به مناسبت هفته دفاع مقدس مطرح کردند که به تصویب رسید و در نهایت تعیین و تکلیف یک پلاک سطحی از نظر باغ بودن یا نبودن نیز انجام شد.

او درباره انتقاد رئیس پلیس تهران مبنی بر اینکه شهرداری بودجه‌ای بابت امنیت تهران تخصیص نمی‌دهد، گفت: باید توجه داشته باشیم در برخی از موارد موضوعاتی بین مسئولان مطرح می‌شود که باید بین خودشان مطرح شود اما برخی از مسئولان ایده‌هایی دارند که اگر به کرسی ننشست آن را با مردم مطرح می‌کنند تا بتوانند از فشار مردم استفاده و حرف خود را اثبات کنند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: درباره انتقاد رئیس پلس تهران باید ابتدا نگاه کنیم که در تاریخ بلدیه بودجه‌ای برای پلیس پیش‌بینی شده است یا نه، باید توجه کرد با جداسازی پلیس از شهرداری بودجه پلیس نیز از شهرداری جدا شده است اما من تماس گرفته‌ام تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات را بررسی و حل کنیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اما این نکته فراموش نشود که شهرداری تهران در حوزه راهنمایی رانندگی با پلیس همکاری بسیاری دارد و تخصیص بودجه بابت امنیت تهران موضوعی تازه بود که امروز مطرح شد.

او درباره آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده که طی آن بخشی از بودجه شهرداری و اختیارات شورا کسر می‌شود، گفت: من از نمایندگان می‌خواهم به لایحه مالیات بر ارزش افزوده رای ندهند زیرا اگر این اتفاق بیفتد درآمدهای شهرداری کاهش بسیاری پیدا می‌کند. هزینه‌های دولت بسیار زیاد است و دیگر پولی برای اختصاص به شهرداری‌ها  باقی نمی‌ماند.

سید حسن رسولی:در مصوبه افزایش انتصاب جوانان مطابق با سند بالادستی عمل می‌کنیم

 عضو شورای شهر تهران گفت: در مصوبه افزایش انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی در بخش سطوح چهارگانه مدیریتی، متناسب با مصوبه شورای عالی اداری به عنوان سند بالادستی عمل می‌کنیم.

سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز  در پاسخ به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت شهری، گفت: در تاریخ ۲۴ شهریور امسال با تلاش آقای نظری، شورای اسلامی شهر تهران طرح افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و افزایش سهم و نقش آنها در شهرداری تهران را تصویب کرد. مصوبه توسط رئیس شورای شهر تهران به هیئت تطبیق فرمانداری تهران ارسال شد.

وی ادامه داد:در دهم مهرماه امسال هیئت تطبیق فرمانداری تهران ایراداتی را به این مصوبه داشتند. هیات تطبیق به مصوبه شورای عالی اداری کشور به تاریخ اول تیر ماه سال ۹۵ استناد کرده است.  اعتراض مبتنی بر این است که عناوینی که در مصوبه به کار گرفته شده برای سطوح چهارگانه مدیریتی با عناوین مصوب شورای عالی اداری که سند بالادستی است، تطبیق ندارد. این اعتراض در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اعتراض هیات تطیبق به این مصوبه درباره انتخاب عناوین سطوح مدیریتی کاملا وارد است، تاکید کرد: پیشنهاد می کنم اعضای شورای شهر تهران با اصلاح این عناوین بر اساس مصوبه شورای عالی اداری موافقت کنند و رای دهند . بر این اساس در مصوبه مذکور مدیران عالی به مدیران ارشد، مدیران راهبردی به مدیران میانی، مدیران حرفه ای به مدیران پایه و مدیران پایه به مدیران عملیاتی تغییر یافتند

رسولی در ادامه اظهار داشت: طبقه بندی شورای شهر بر اساس بخش نامه معاونت وقت منابع انسانی شهرداری تهران انجام شده بود و در مقایسه با سند بالادستی نیاز به تغییر داشت. باید از حیث انتقال این عناوین در بخش نامه داخلی اعمال شود، این انطباق قانونی است.

در پایان پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در اعتراض به فرمانداری به مصوبه افزایش انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی، با ۱۴ رأی موافق و ۵ رأی مخالف به تصویب رسید.