۰ نفر

در مراسم روز تهران مطرح شد؛

هاشمی: هنوز درگیر خرید هزار واگن مترو برای تهران هستیم!

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۳
کد خبر: 386094
هاشمی: هنوز درگیر خرید هزار واگن مترو برای تهران هستیم!

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما برای هزار واگن می‌خواهیم بخریم چند سال است که درگیرم و هنوز هم به نتیجه نرسیده‌ایم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران شامگاه امشب در آیین نکوداشت روز تهران که در کاخ گلستان و با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، پیروز حناچی شهردار شهر تهران و جمعی از سفرای کشورها خارجی در کاخ گلستان برگزار شد گفت:در هفته تهران قرار داریم و می شود از تاریخ تهران سخن گفت اما به نظرم بهتر است کمی صریح تر حرف زد.

هاشمی ادامه داد: برای تهران خیلی ها زحمت کشیده اند و از زمانی که بلدیه تشکیل شده ۵۰ شهردار عوض شده است.

وی افزود: میانگین عمر شهرداران ۲.۵ سال بوده است اما رکورد عمر شهرداران دست آقای قالیباف است و برای این شهر زحمات بسیار زیادی کشیده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگاه بی رحمانی ای به دوره قاجار داریم آن هم به دلیل این بوده است که پهلوی ها این نگاه را برای ما ساخته اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های قدیمی شهر تهران که در دوره قاجار شکل گرفته است همین حمل و نقل ریلی بوده است که ۶۰ سال به تهرانی ها خدمت رسانی کرده است.

وی ادامه داد: اتفاقا قرارداد ساخت آن خط ریلی یک برگ بوده است که اگر قرار بود امروز آن قرار داد نوشته شود معادل ۵ هزار برگ می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: جالب است که در آن قرارداد حتی تاکید شده بوده است که یک درخت هم نباید آسیب ببیند.

هاشمی گفت: آقای ظریف امروز اینجاست و می توانند شهادت بدهند که اگر قرار باشد چنین قراردادی امروز نوشته بشود چقدر مشکلات خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ما برای هزار واگن می خواهیم بخریم چند سال است که درگیرم و هنوز هم به نتیجه نرسیده ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید امروز تکلیفمان را مشخص کنیم که چه کاری برای تهران می خواهیم انجام بدهیم و چه چیزی به آیندگان تحویل خواهیم داد.

هاشمی گفت: دولت برای ما دو هزار میلیارد یورو کنار گذاشته است اما باید از این فرصت استفاده کرد زیرا اولویت اول مردم تهران آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی معتاد متجاهر داریم که اولویت دوم مردم موضوعات اجتماعی بوده و باید در این حوزه هم یک اقدام جدی انجام دهیم.