۰ نفر

کارمندان وزارت امور خارجه به مرور از میدان مشق می‌روند

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳
کد خبر: 384915
کارمندان وزارت امور خارجه به مرور از میدان مشق می‌روند

شهردار منطقه ۱۲ از راه‌اندازی سیستم پیجینگ بازار خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  علی‌محمد سعادتی صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های روز تهران برگزار شد با بیان اینکه منطقه ۱۲ به دلیل قرار گرفتن در بافت تاریخی محور برنامه‌های روز تهران است، گفت: امسال برای اولین بار روز تهران را به هفته تهران ارتقاء دادیم و برنامه‌های این هفته از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری در منطقه تاریخی آن هم به صورت روزانه گفت: این تورها برای استفاده‌کنندگان رایگان است.

سعادتی با اشاره به برنامه‌های ویژه این روز با بیان اینکه همه غرفه‌های خیابان سی تیر در این یک هفته محصولات خود را با تخفیف ۲۵ درصد ارائه می‌کنند، گفت: بازدید از همه موزه‌های قلب تهران رایگان است.

وی با بیان اینکه نشستی مخصوص با دفاتر خدمات نوسازی برگزار خواهیم کرد، گفت: در گذشته وظیفه این دفاتر فقط پوشش ساخت و ساز بود اما حالا به موضوعات جدیدتری همچون توسعه، به خصوص در منطقه ۱۲ توجه می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه مراسم روز تهران در روز ۱۵ مهرماه با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود، گفت: تلاقی روز تهران با روز جهانی کودک سبب شده که از سه‌شنبه ۱۶ مهرماه تا پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه ویژه‌ برنامه‌هایی را برای کودکان با همکاری وزارت آموزش و پرورش در پارک شهر داشته باشیم و همچنین با همکاری شورای شهر مراسم تجلیل از حافظان خانه‌های تاریخی را داریم که حدود ۳۰ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی هستند که در سال گذشته نسبت به حفظ خانه‌های تاریخی اقدام کردند.

وی با اشاره به کمپین «مهربان باشیم» گفت: نماینده کمپین «مهربان باشیم» در دو ماراتن مسکو با پرچم قلب تهران حرکت کرده و دوندگان زیادی پیراهن قلب تهران را امضا کردند که به مناسبت روز تهران از این پیراهن که پیام‌آور صلح و دوستی است رونمایی می‌شود.

سعادتی در مورد سکونت‌گریزی مردم از منطقه ۱۲ با بیان اینکه سرشماری‌های سه‌، چهار دوره اخیر نشان می‌دهد که فرایند خروج جمعیت از منطقه مرکزی شهر اتفاقی کهن است، گفت: باید قبول کنیم که فرایندی که طی سالیان زیاد ایجاد شده باید در یک بازه زمانی مناسب حل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰هزار نفر جمعیت منطقه ۱۲ است، گفت: در صدد هستیم به جای جلب جمعیت جدید، ساکنان را از منطقه‌شان راضی نگه داریم و شرایط سکونت را بهبود ببخشیم.

سعادتی با اشاره به غلبه بازار به منطقه مسکونی طی سال‌های اخیر تصریح کرد: حجم زیادی از کارگاه‌های تولیدی و همچنین خانه‌های تک جنسیتی و کارگری سبب شده که جمعیت از منطقه ۱۲ عبور کند، به همین دلیل در صدد هستیم که فضاهای تجاری را کنترل کرده و مانع از نفوذ آن‌ها به بافت مسکونی شویم.

وی با اشاره به تأثیرات طرح‌های ترافیکی گفت: علیرغم اینکه طرح‌های ترافیکی باعث بهبود شرایط ترافیک و زیست محیطی شده اما یک عامل تهدیدکننده سکونت است چرا که مردم در استفاده از وسیله نقلیه‌شان با محدودیت‌هایی مواجه هستند، هرچند که با اجرای طرح ترافیک جدید سعی شده امتیازاتی به شهروندان بدهند.

سعادتی با بیان اینکه سعی کردیم در این مدت بدون شو و تبلیغات توخالی اتفاقات مثبت را به گوش مردم برسانیم تا بتوانند به منطقه‌مان جذب شوند، افزود: صد سال غفلت به این منطقه سبب بروز مشکلاتی شده است و به نظرم ۱۵ سال تلاش شبانه‌روزی می‌طلبد که ‌می‌تواند وضعیت را بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه قبلا شهرداری برای مقاوم‌سازی، تخریب و نوسازی عمارت تاریخی مجوز می‌داد اما حالا مرمت را در دستور کار قرار دادیم و برنامه‌های بهره‌برداری را نیز از قبل دریافت می‌کنیم، ادامه داد: بعد از حریق میدان حسن‌آباد با سازمان آتش نشانی و منطقه ۱۱ به جمع‌بندی رسیدیم که در مورد مقاوم‌سازی آثار تاریخی موجود و اطفای حریق آن‌ها چاره‌اندیشی کنیم که به زودی دستورالعمل آن منتشر خواهد شد.

وی در مورد سرانجام توسعه میدان مشق به تفاهم‌نامه ظریف و حناچی اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه ساختمان‌های مختلفی دارد و همکاری زیادی نیز با شهرداری تهران داشته و ترجیح بر این است که ادارات و کارمندان وزارت امور خارجه از ساختمان‌های تاریخی واجد ارزش به مرور خارج شوند که وزیر امور خارجه نیز این مسئله را قبول کرده و قرار شد کادر اداری در ساختمان‌هایی که تاریخی نیستند سکونت داشته باشند.

سعادتی با بیان اینکه حجم زیادی از اسناد، هدایا و... در وزارت امور خارجه است که دیدنش برای مردم لذت‌بخش است ادامه داد: در حال طراحی موزه وزارت امور خارجه هستیم تا در یکی از ساختمان‌ها این مهم اجرایی شود.

وی با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در عرصه سایت تاریخی میدان مشق با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی خواهد بود، در مورد افزایش زمان باز بودن درهای میدان مشق گفت: در سال‌های گذشته ملاحظات امنیتی در مورد مجلس و وزارت امور خارجه افزایش یافته و امیدواریم بتوانیم برای این مهم کاری کنیم.

سعادتی در مورد وضعیت ایمنی بازار تهران با تأکید بر اینکه در این زمینه مردم و کسبه نقش پررنگی دارند، تاکید کرد: در مورد وضعیت ایمنی بازار اقدامات خوبی صورت گرفته اما در حد ایده‌آل نیست.

وی با بیان اینکه باید دستورالعملی برای ارتقای ایمنی بافت تاریخی بازار از سوی وزارت میراث فرهنگی اعلام شود تا آن را در دستور کار قرار دهیم اما تاکنون این مهم محقق نشده است، گفت: شهرداری تهران در حوزه کاری خود اقدامات مهمی را انجام داده از جمله اینکه تابلوهایی را در سطح بازار نصب خواهد کرد که دیگر مردم برای تردد در بازار سردرگم نباشند و سعی داریم مسیرهای خروجی را مشخص کنیم.

سعادتی با بیان اینکه سیستم پیجینگ که اطلاع‌رسانی براساس سیستم صوتی است در کل بازار ایجاد می‌شود، افزود: البته بخش‌هایی از آن انجام شده که باید توسعه یابد.

وی در مورد وضعیت پلاک‌های قرمز در منطقه هرندی نیز گفت: برخی از پلاک‌های قرمز با دستور قضایی پلمب شده و اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم در صورت موافقت قوه قضاییه بهره‌برداری‌های فرهنگی صورت گیرد.