۰ نفر

پروژه ترمینال شرق بازنگری می‌شود

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 384912
پروژه ترمینال شرق بازنگری می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: طرح ترمینال شرق قدیمی است و شکل ترمینال ها در دنیا متفاوت شده و نیاز به بازنگری در این پروژه داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد علیخانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص آمار متضاد از پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید شرق گفت: این پیشرفت فیزیکی که در خصوص پروژه عمرانی ترمینال شرق اعلام می شود در خصوص تکمیل یکی از ساختمان های این مجموعه است. اما یک ترمینال تنها با یک بنا امکان بهره برداری ندارد و الزامات دیگری نیز به جز بنایی که برای فروش بلیت و انتظار مسافران است باید وجود داشته باشد. محل استقرار نیروهای انتظامی و غیره.

وی افزود: همچنین قرار بود برای ترمینال جدید شرق، ایستگاه مترویی تعریف شود که در حال حاضر این ترمینال، مترو ندارد. همچنین سایر وسایل حمل و نقل از جمله اتوبوس و تاکسی نیز برای آن تعریف نشده است. چگونه می توا ن این پروژه را در این وضعیت به بهره برداری رساند. اگر مسافری در زمستان ساعت ۲ بامداد به مقصد برسد، چگونه خود را از این ترمینال به داخل شهر برساند. بنابراین تا تمامی زیرساخت های لازم از جمله خطوط تاکسی و مترو تکمیل نشده، نمی توان در خصوص بهره برداری از این پروژه سخن گفت.

علیخانی با طرح این پرسش که چرا ترمینال شرق باید به مکان جدید منتقل شود، اظهار داشت: وقتی ترمینال قبلی خدمات بهتری را به مسافران می دهد چرا ما وضعیت را بدتر کنیم و پروژه ای را با مشکلات زیاد به بهره برداری برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: از معاونت عمرانی شهرداری تهران خواسته ایم مطالعات بیشتری را در خصوص این پروژه انجام دهد. طرح ترمینال شرق، طرحی قدیمی است و دیگر ترمینال ها در دنیا با این شکل و شمایل نیستند. بنابراین نیاز به بازنگری داریم.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات جدید در جلسه هم اندیشی اعضای شورا و یا در صحن به سایر اعضاء نیز ارائه خواهد شد تا یک تصمیم درست و جمعی در خصوص آن گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری در بودجه امسال برای تکمیل پروژه پایانه شرق پیش بینی شده، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی و شهرداری با مشارکت بخش خصوصی می تواند آن را تکمیل کند. اما به دلیل مشکلاتی که با پیمانکار قبلی به وجود آمده تا اختلافات برطرف نشود، از لحاظ قانونی نیز شهرداری نمی تواند کار جدیدی در این پروژه انجام دهد.