۰ نفر

رییس اداره کل محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

نقاهتگاه سگ کهریزک پیمانکار ندارد/ کندی روند عقیم‌سازی

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبر: 384901
نقاهتگاه سگ کهریزک پیمانکار ندارد/ کندی روند عقیم‌سازی

رییس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گفت: عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد روند کندی دارد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ شینا انصاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام ساماندهی سگ‌های ولگرد به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: با توجه به اینکه نظارت بر ساماندهی سگ‌های ولگرد بر عهده اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گذاشته شده کارگروه نظارتی در این حوزه ایجاد کردیم که تاکنون سه جلسه با حامیان حقوق حیوانات تشکیل جلسه داده است. 

او ادامه داد: تمام مراحل ساماندهی سگ‌های ولگرد اعم از زنده گیری، شرایط نقاهتگاه، عقیم و رهاسازی با حضور کارشناسان و حامی حقوق حیوانات مورد بررسی قرار گرفت و سه کمیته فنی، آموزش و فرهنگی و حقوقی برای به روز رسانی دستورالعمل ساماندهی سگ‌های ولگرد در سال 87 تشکیل شد. 

رییس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران همچنین گفت که؛ در همه شهرهای ایران به جز تهران کار ساماندهی سگ‌های ولگرد با وزارت کشور و متولی آن فرمانداری است. فرمانداری به دلیل جایگاهی که دارد توان هماهنگ‌سازی همه نهادها و سازمان‌های دخیل در این موضوع مثل وزارت بهداشت را دارد. در تلاش هستیم این وظیفه بر متولی اصلی خود بازگرداند شود. 

انصاری همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی سگ‎‌‌های ولگرد با بیان اینکه روند عقیم‌سازی آن‌ها کند شده است، گفت: در حال حاضر تقاهتگاه سگ کهریزک پیمانکار ندارد و عقیم‌سازی به صورت محدود در آرادکوه انجام می‌شود؛ روزانه 20 تا 30 سگ. این درحالی است که باید عقیم‌سازی بیش از این عدد باشد اما متاسفانه هنوز فعال نشده است.