۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

منطقه12 تهران؛ محل استقرار صنایع زباله‌ساز/ شهردار: جور مناطق دیگر را هم می‌کشیم

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 383887
منطقه12 تهران؛ محل استقرار صنایع زباله‌ساز/ شهردار: جور مناطق دیگر را هم می‌کشیم

شهردار منطقه 12 گفت: منطقه ما از نظر نظافت و حفظ بهداشت عمومی با توجه به شاخص‌های خدمات شهری شهرداری تهران جزو مناطق برتر است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ چندی پیش طی نظرسنجی که پایگاه خبری اقتصادآنلاین درباره کثیف‌ترین مناطق شهر تهران برگزار کرد، منطقه 12 به عنوان کثیف‌ترین منطقه با نظر شهروندان شناخته شد.

اما علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 معتقد است به لحاظ شاخص‌هایی که امور خدمات شهری دارد، این منطقه به لحاظ کارکرد نیروهای رفت و روب عملکرد قابل قبولی دارد.

او به خبرنگار اقتصاد آنلاین می‌گوید: میان حسی که شهروندان درباره پاکیزگی معابر دارند و شاخص‌هایی که بر مبنای آن تمییزی یا کثیفی معابر سنجیده می‌شود تفاوت وجود دارد اما باید در نظر بگیریم که در منطقه 12 محل استقرار صنایعی است که خود تولید کننده زباله هستند.

شهردار منطقه 12 ادامه داد: مثل صنف لاستیک‌فروشان، تولیدی‌های پوشاک و صنف عرضه کاغذ و پلاستیک  هرکدام به میزان قابل توجهی زباله تولید می‌کنند.  قبول دارم که ما تا شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم اما منطقه 12 به دلیل اینکه محل رجوع جمعیت مهمان زیادی از سایر مناطق است درواقع جور آن‌ها را نیز می‌کشد.

سعادتی با بیان اینکه در شاخص‌های امور خدمات شهری منطقه 12 جزو مناطق برتر است، گفت: منطقه ما از نظر نظافت و حفظ بهداشت عمومی با توجه به شاخص‌های خدمات شهری شهرداری تهران جزو مناطق برتر است و می‌توانم این ادعا را کنم که نیروهای ما در این حوزه بسیار فعال و پرتلاش‌اند.

او با بیان اینکه در برخی نقاط نیروهای رفت و روب شهری نه یک یا دو دفعه بلکه به صورت دائمی حضور دارند و معابر را تمیز می‌کنند، اضافه کرد: در عین حال از شهروندان هم می‌خواهیم که نسبت به پاکیزه نگه‌داشتن معابر نیز همت به خرج دهند. منطقه ما در طول روز میزبان جمعیت یک و نیم میلیون نفری است که تعلق خاطری به منطقه 12ندارند.

سعادتی همچنین در واکنش به این پرسش که برخی از نیروهای خدمات شهری منطقه زیر 18 سال دارند نیز گفت: اگر پیمانکاری از کودکان استفاده کند اشتباه کرده و مرتکب خلاف شده است گرچه ممکن برخی از شبکه‌های جمع‌آوری زباله از لباس‌های پیمانکاران شهرداری استفاده و پسماند را جمع‌آوری کنند. اما در عین حال این مواد قابل پیگیری است و ما نظارت‌مان را افزایش می‌دهیم.