۰ نفر

موافقت شورا با مجوز انجام هزینه شهرداری برای مشارکت در مراسم اربعین

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸
کد خبر: 382476
موافقت شورا با مجوز انجام هزینه شهرداری برای مشارکت در مراسم اربعین

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای مشارکت در مراسم اربعین موافقت کردند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران یک فوریت لایحه مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

در این لایحه، شهرداری درخواست کرده بود تا سقف 10 میلیارد تومان بتواند برای هزینه های مراسم پیاده روی اربعین مشارکت کند.

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: این مراسم به صورت سالیانه برگزار می شود و ابعاد آن نه شهری و نه منطقه ای بلکه جهانی است.

وی افزود: با توجه به سابقه سال های گذشته، شهرداری و شورای شهر نمی توانند به این واقعه ملی بی توجه باشند. همانطور که در وقایع دیگری مانند زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان که نیاز به کمک و همراهی شهرداری تهران بود نیز شهرداری حضور پیدا کرد. بنابراین با توجه به ابعاد این اتفاق و حضور میلیونی مردم کشور که سهم شهروندان تهرانی در این مراسم بیش از سایر شهرهاست از شورا درخواست می شود مجوز قانونی استفاده از اعتبارات تا سقف 10 میلیارد تومان برای موارد ضروری داده شود.

وی تصریح کرد: بیشتر مسئولیت شهرداری تهران در حوزه رفت و روب مسیر و وظایف مرتبط با شهرداری تهران است.

وی  افزود: با توجه به زمان محدودی که وجود دارد از شورا درخواست می شود با یک فوریت آن موافقت شود.

حسن رسولی در مخالفت با یک فوریت گفت: علت مخالفت من تبصره یک بند 4 ماده 6 آئین نامه رسیدگی به طرح ها و لوایح در شورای شهر است. این لایحه از جنس لوایح بودجه ای است و می توانست 15 آذر سال گذشته به صحن شورا ارائه شود و اربعین نیز یکی از مناسبات رسمی کشور است و بنابراین نباید این لایحه به شکل یک فوریتی مطرح می شد.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در موافقت با این فوریت اظهار داشت: حدود یک ماه بیشتر به اربعین باقی نمانده و شهرداری های سایر شهرها مأموریت های خود را در این حوزه آغاز کردند. شهرداری تهران نیز در این زمینه فعالیت های خود را آغاز کرده. بنابراین پیشنهاد می کنم برای شفاف سازی هزینه ها با این یک فوریت موافقت شود که در نهایت 14 موافق از 19 عضو حاضر با فوریت این لایحه موافقت کردند.