۰ نفر

افزایش 15درصدی ظرفیت متروی تهران از مهر

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰
کد خبر: 382307
افزایش 15درصدی ظرفیت متروی تهران از مهر

معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت متروی تهران از اول مهر و کاهش ۳.۵ دقیقه‌ای سرفاصله حرکت قطارهای مترو خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان و دانشجویان، اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و افزایش حضور ناوگان فعال در شبکه مترو، سرفاصله (Headway) حرکت قطارها در سه خط اصلی از این پس به ۳.۵ دقیقه کاهش‌یافته است.

بر این اساس، قطارها در خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو از روز اول مهرماه ۱۳۹۸ در ساعات اوج حضور مسافران، هر ۳.۵ دقیقه در ایستگاه‌ها به مسافرگیری خواهند پرداخت و بدین ترتیب ظرفیت پذیرش سفر در این سه خط حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

سرفاصله حرکت قطارها در این سه خط مترو، پیش از این هم در دوره جدید مدیریت شهری در دو مرحله از ۶ و ۵ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش یافته بود. کاهش سرفاصله حرکت قطارها به معنی کاهش معطلی مسافران و شلوغی ایستگاه‌ها در زمان‌های اوج سفرها در ساعات صبح و عصر است.

در این اطلاعیه ابراز امیدواری شده است که پس از راه‌اندازی خط ۷ و بخشی از خط ۶ در سال جاری، افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی خطوط ۱، ۲ و ۴ به کاهش اتلاف وقت، کاهش شلوغی در ایستگاه‌ها، آسودگی خاطر مسافران و نیز تشویق عموم شهروندان به کنار گذاشتن خودرو شخصی و ترجیح استفاده از مترو بینجامد.