۰ نفر

مسکوت ماندن لوایح انتخاب هیات مدیره سازمان‌های شهرداری

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
کد خبر: 381383
مسکوت ماندن لوایح انتخاب هیات مدیره سازمان‌های شهرداری

​اعضای شورای شهر تهران انتخاب اعضای هیات مدیره برخی سازمان های شهرداری تهران را به تعویق انداختند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در جلسه امروز شورای شهر دستور جلسه مسکوت مانده جلسه روز یکشنبه درباره انتخاب دو عضو هیات مدیره سازمان مدیریت بحران و سازمان اراضی عباس آباد مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه در مجموع لوایح معرفی کارشناسان و اعضای پیشنهادی سازمان ها و مجمع شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان مهندسی و عمران شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که با نظر اکثریت اعضا مجددا این لوایح مسکوت ماند.

در ابتدا سید ابراهیم امینی که ریاست جلسه امروز را در غیاب محسن هاشمی بر عهده داشت با اشاره به دلایل مسکوت ماندن معرفی اعضای هیات مدیره این سازمان ها گفت: ما از شهرداری می خواهیم که معاونین خود را در صورتی به عنوان عضو هیات مدیره سازمانی معرفی کنند که قانون تاکید کرده باشد. در صورتی که این امکان وجود داشته باشد افراد دیگری به عنوان نماینده در هیات مدیره سازمان ها، کمیته ها و مجامع حضور یابند پیشنهاد می کنیم این افراد معاون شهردار نباشند.

وی ادامه داد: به گفته برخی از اعضا به دلیل ازدحام جلسات معاونین امکان پاسخگویی به اعضا وجود ندارد. البته پیشنهادی توسط هفت تن از اعضای شورای شهر مطرح شده است که مجددا بررسی این لوایح مسکوت بماند.

سیدحسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره این پیشنهاد اظهار کرد: ساماندهی سازمان ها و شرکت های شهرداری از همان ابتدا یکی از موضوعات پیوسته و مورد توجه شورای پنجم و شهرداری بوده است و در این ارتباط هماهنگی کاملی میان وزارت کشور و شهرداری وجود دارد.

وی ادامه داد: به لحاظ محتوایی از شهردار تقاضا داریم در صورتی که امکان حضور کارشناس، مسائل اجتماعی و فرهنگی در هیات مدیره این سازمان ها وجود دارد از این افراد به جای معاون مربوطه استفاده شود. برای نمونه به جای معاون فرهنگی اجتماعی می توان رئیس انجمن جامعه شناسان را پیشنهاد کرد این پیشنهاد در راستای افزایش مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد با مجموعه مدیریت شهری است.

این عضو شورای شهر همچنین تصریح کرد: برخی از سازمان ها مانند سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از جمله سازمان های خاص است ولی در مجموع پیشنهاد می شود انتخاب اعضای هیات مدیره این سازمان ها فعلا مسکوت بماند و لایحه به کمیسیون بازگردد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: مخالف این پیشنهاد در خصوص سازمان پیشگیری و مدیریت بحران هستم زیرا اساسنامه این سازمان متفاوت است و بر اساس آن هیات امنا حکم هیات مدیره را دارند و درباره مسائل تصمیم گیری می کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان شورا نظر کمیسیون های تخصصی را که بر روی مسائل به صورت تخصصی بحث و ورود کردند را نمی پذیرند و رد می کنند اما نظر کارشناسان را می پذیرند. انتظار دارم تجدید نظری در این خصوص صورت گیرد تا با مسکوت ماندن این لوایح کار سازمان مدیریت بحران شهرداری دچار وقفه نشود.

در مجموع پیشنهاد مسکوت ماندن این لوایح با ۱۲ رای موافق از ۱۹ نفر حاضر در جلسه صحن تصویب شد.