۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛

برنامه خیلی خاصی برای رفت و آمد معلولان در تهران نداریم/ رییس پلیس راهور ناجا نباید درباره طرح جدید ترافیک نظر دهد

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳
کد خبر: 381023
برنامه خیلی خاصی برای رفت و آمد معلولان در تهران نداریم/ رییس پلیس راهور ناجا نباید درباره طرح جدید ترافیک نظر دهد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت؛ میزان اتوبوس های متوقف به زیر ١٠درصد رسیده در حالی که در سال های گذشته ٢٠درصد اتوبوس ها به دلیل خرابی متوقف بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل شهرداری افزود: همچنین هیچ قطار متوقفی نداریم و تمام قطارها برای اول مهر فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: ١٦٠میلیارد تومان از محل فروش طرح ترافیک تا امروز درآمد داشتیم که وارد صندوق اعتباری امید می‌شود و از محل آن برای خرید ٢٠٠تاکسی،٦٨اتوبوس و ٢هزار دوچرخه وام اختصاص داده می‌شود.

پورسید آقایی خاطر نشان کرد: بنا شده از اول مهر تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت ما دربیایند،این نظارت فقط بر روی راننده و خودرو است و افزایش قیمت دست ما نیست.

وی گفت: ریزش خطوط مترو مربوط به دستگاه‌های TBMاست که وقتی به سطح زمین می‌رسد اگر خلایی وجود داشته باشد باعث ریزش می‌شود،این ریزش‌ها مربوط به تونل‌های مترو نیست در حال حاضر برنامه خیلی خاصی برای رفت و آمد معلولان در تهران نداریم.

وی افزود: ۹۰درصد سرویس‌های مدارس در سامانه سپند ثبت نام کردند و تا حدود زیادی تخلفات کاهش پیدا کرده و ایرادات کم شده است.

معاو.ن حمل و نقل شهرداری تاکید کرد: برای دانشجویان و خبرنگاران دوچرخه‌های بیدود رایگان هستند و هزینه‌اشان را شهرداری پرداخت می‌کند بانک مرکزی برای فاینانس ۶۳۰واگن مترو سه سهمیه بزرگ را کنار گذاشته و برای ما جا باز کرده است،پیگیری این موضوع در بانک مرکزی است.

پورسید آقایی گفت: ۱۵درصد مابقی تجهیزات واگن‌های مترو تا پایان سال از گمرک ترخیص می‌شوند شهرداری برای کاهش ترافیک مهر دو اقدام می‌تواند انجام دهد؛یکی شناور کردن ساعات کاری ادارات و دیگری محدودیت برای تردد کامیونت‌ها دولت جلوی شناور شدن ساعات کاری را به بهانه بی‌نظمی می‌گیرد و اصناف به محدودیت‌های تردد کامیونت‌ها اعتراض می‌کنند.

وی ادامه داد: درباره طرح جدید ترافیک یا همان زوج و فرد سایق باید رییس پلیس راهور تهران نظر بدهد نه رییس پلیس راهور ناجا،ایشان از جزییات طرح مصوب اطلاعی ندارند پله برقی متروی شادمان را سفارش داده و در حال نصب هستیم. پلیس دوچرخه سوار برای ساماندهی مسیرهای دوچرخه راه اندازی خواهد شد

وی همچنین افزود: دستفروشی در ایستگاه های مترو به قطع ممنوع است و باعث ایجاد خطر برای شهروندان و مردم می‌شود.