۰ نفر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

زباله دزدی نداریم/ 80درصد پسماند تهران قابلیت کمپوست ندارد

۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 380347
زباله دزدی نداریم/ 80درصد پسماند تهران قابلیت کمپوست ندارد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران زباله دزدی از کامیون‌های حمل پسماند شهرداری تهران را تکذیب کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صدرالدین علیپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی از ماشین‌های حمل زباله با دریافت مبلغی، بخشی از بار خود را به افراد سودجود می‌دهند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در تمام مناطق برگه صورت وضعیت چاپ می‌شود و تعداد ماشین‌ها و میزان بارشان مشخص است. 

او ادامه داد: چون پیمانکار جمع آوری زباله خشک و تر یکی است قطعا به ضرر خود اوست که در میان راه بخشی از زباله‌اش را به افراد دیگری بدهد، زیرا در این صورت سود کمتری نصیبش می‌شود. اینکه ماشین‌های حمل زباله زیر نظر پیمانکار هم این کار را انجام می‌دهند؛ می‌توانم بگویم حداقل به من هنوز گزارشی در این باره نرسیده است. 

علیپور با بیان اینکه فقط 20 درصد زباله‌های تهران قابلیت کمپوست دارند، اضافه کرد: به طور کامل معتقدم که فرایند جمع‌آوری زباله‌ در تهران دارای اشکال است. همچنین قیمت تمام شده جمع آوری زباله سایر کلان شهرهای ایران هم از تهران بیشتر است و در مقابل ما هزینه بیشتری هم داریم. 

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یکی از پیمانکاران جمع آوری زباله بیمارستانی برای پرداخت هزینه کم تر، زباله عادی بیمارستان‌ها را با زباله پزشکی مخلوط و به آراد کوه تحویل می‌داده است، اظهار کرد: چنین گزارشی در مدت حضور من ارسال نشده است و اگر ثابت شود که پیمانکار چنین اقدامی انجام داده به جد پیگیری کرده و او را خلع ید می‌کنم.