۰ نفر

مرتضی الویری؛

شهروند نیازی به کمک شهرداری ندارد/ نقش شهروند در سیراب کردن عطش کاذب مردم

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۵۶
کد خبر: 376879
شهروند نیازی به کمک شهرداری ندارد/ نقش شهروند در سیراب کردن عطش کاذب مردم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و رییس شورای عالی استان‌ها گفت: درآمد شهروند به نحوی است که دیگر نیاز به کمک‌شهرداری ندارد و تازه به بودجه شهرداری هم کمک می‌کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران در مراسم افتتاح دو فروشگاه جدید شهروند در بلوار ارتش و مهرشهر کرج گفت: حدود ۸ماه قبل آقای سریع القلم در جلسه شورای عالی‌استان‌ها شرکت کردند و بنا شد با توجه به نقش پررنگ فروشگاه‌های شهروند، شعب آن در مراکز کلان‌شهرها افتتاح شود.  

وی با اشاره به دو نقش مهم فروشگاه شهروند اظهار کرد: شرکت شهروند نقش کنترل کننده دارد زیرا بر قیمت‌های عرضه شده در آن نظارت عالی می‌شود و در نتیجه می‌تواند معیار و‌شاخص برای فروشگاه‌های هم‌جوار خود باشد،در عین حال به دلیل وجود تورم در کشور، از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. 

الویری تاکید کرد: همچنین شهروند، در زمانی که جامعه به لحاظ روانی دچار التهاب شده بود و شهروندان تصور می‌کردند قحطی می‌آید، با تامین کالا توانست به خوبی عطش کاذب را سیراب و از آن مرحله گذر کند.شهروند به جای شلاق و بگیر و ببند با حرکت خوب و سالم جلوی افزایش قیمت کالاهایی که در نتیجه رفتار بعضی سودجویان است را می‌گیرد 

او از ایجاد شعب شهروند در شهرهای کشور خبر داده و تاکید کرد: شهروند علاوه بر تهران در مرکز ۵کلان شهر نیز حضور فعال خواهد داشت،کرج که افتتاح شد،شیراز در پاییز و مشهد،اصفهان و تبریز نیز به زودی دارای شعبه فروشگاه شهروند می‌شوند. 

الویری در پایان گفت: شهروند نزدیک به یک میلیون نفر مشتری دائم و ۵۰تا ۸۰هزار نفر مراجعه روزانه دارد.درآمد شهروند به نحوی است که دیگر نیاز به کمک‌ شهرداری ندارد و تازه به بودجه شهرداری هم کمک می‌کند.