۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

قلدری رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران/ اگر ادعای دین‌داری دارید، گزارش درآمد و هزینه‌تان را بدهید!

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 376795
قلدری رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران/ اگر ادعای دین‌داری دارید، گزارش درآمد و هزینه‌تان را بدهید!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد تند از عملکرد سازمان فرهنگی و هنری شهردار تهران گفت: اگر کسی ادعای تشرع و دین داری دارد به مردم بگوید که در طول سال چه میزان از تمام امکانات و درآمد کم نظیری که در اختیار دارد را در زیر مجموعه سازمان هزینه می‌کند و توامان چه میزان از مدیریت شهری بودجه دریافت می کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حجت نظری در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگ و هنری شهرداری تهران و اختلاف جدی رییس آن با شورا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: متاسفانه سازمان فرهنگی و هنری نه درآمدهایش برای ما شفاف است و نه هزینه هایی که انجام می دهد. امیدواریم که اگر کسی ادعای تشرع و دینداری دارد  با مردم صادقانه صحبت کند و به مردم بگوید که در طول سال چه میزان از تمام امکانات  و درآمد کم نظیری که در اختیار دارد را در زیر مجموعه سازمان هزینه می کند و توامان چه میزان از مدیریت شهری بودجه دریافت می کند.

او ادامه داد:  من فکر می کنم که به هیچ وجه با منطق و عقل همخوانی ندارد که مدیریت شهری معاونتی به اسم معاونت فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و توامان بیاید به سازمانی به نام سازمان فرهنگی و هنری پول پرداخت کند و این پول که عددی بالغ بر دویست میلیارد تومان در طول سال است و بسیار بزرگ کاملا غیر شفاف و بی‌حساب هزینه شود.

نظری اضافه کرد: اگر بنا است سازمان فرهنگی و هنری به ادعا و اساس نامه خودش بودجه اش را به تصویب هیئت امنا برساند و شهرداری به او بودجه اش را بدهد حرفی نیست و می تواند بودجه اش را به تصویب هیئت امنا برساند و شهردار هم مستقلا این پول را پرداخت کند؛ اما ما در شورا دیگر این موضوع را به تصویب نخواهیم رساند؛ ولی اگر انتظار می رود که ما تصویب کنیم دو سوال مطرح می شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: این که آیا ما فقط ماشین امضاء هستیم و یا می توانیم در مورد جزئیات هم ورود پیدا کرده و اظهار نظر کنیم و مثل سایر کد پروژه های بودجه در عدد ورود داشته باشیم و عدد را کم و زیاد کنیم. سوال دوم این است که آیا همان طور که نسبت به سایر زیر مجموعه شهرداری بودجه‌ای را که تصویب می کنیم می توانیم نظارت کنیم، آیا نسبت به سازمان فرهنگی و هنری هم می‌توانیم وظیفه نظارتی‌مان را به اجرا بگذاریم یا نه.

نظری با بیان اینکه اینها همه ابهاماتی است که در مورد سازمان فرهنگی و هنری وجود دارد، ادامه داد: وقتی از اعضای شورا نقد می‌کنند مدیر غیر حرفه ای این سازمان در یک اقدام کاملا ناشیانه پاسخ عضو شورا را در رسانه می دهد. به نظرم حد و نسبت جایگاه خودش با شورا را رعایت نمی کند.

او اضافه کرد: در رسانه مطرح می کند که « همین قدر که رئیس شورا و شهردار از این موضوع اطلاع دارند کافی است و نیازی نیست که سایر اعضا مطلع شوند.» اینجا روی صحبت بنده مشخصا به سمت شهردار و رئیس شورا است. اگر بناست به این شکل عمل شود و زیر مجموعه شهرداری که از مدیریت شهری بودجه می گیرد؛  یعنی شورا بودجه اش را تصویب و شهرداری پرداخت می کند، با این ادبیات آن هم در رسانه با اعضای شورا صحبت کند، آن وقت طرف حساب بنده شخص رئیس شورا و شخص شهردار است. در مورد هر دو فرد ما می‌توانیم از امکانات و اختیارات قانونی استفاده کنیم و اگر واقعا رئیس شورا یا شهردار در این حوزه به ما پاسخگو نباشند یا پاسخشان قانع کننده نباشد ما می توانیم اقدام به طرح  سوال و یا حتی استیضاح کرده و مدیر مسئول را در این حوزه پاسخگو کنیم.

نظری تاکید کرد: بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی معتقدم ریال به ریال هر بودجه ای که از عوارض پرداختی شهروندان یا از حق شهرداری ناشی از مالیات بر ارزش افزوده یا هر کدام از حقوقی که شهروندان تهران به واسطه پولی که سهم آنهاست و قرار است جایی هزینه شود دارند، بنده خود را مسئول می دانم که در مورد دریافت این پول‌ها توسط یک سازمان و چگونگی هزینه کردن آنها ورود و نظارّت کنم.

این عضو شورا با بیان اینکه فکر نمی‌کنم احدی بتواند در این مملکت پشت یک مقام یا مسئول مخفی شود و با قلدری با دیگران صحبت کند و در درآمد و هزینه اش شفافیت را به خرج ندهد، اضافه کرد:  سرنوشت کسانی مثل مقامات پیشین که امروز خیلی از آنها در مظان اتهام هستند و گاهی شاهد بروز اختلافات نسبت به مفاسد احتمالی در فضای مجازی هم هستیم که  ممکن است در قالب مصاحبه ها یا نامه هایی مطرح شود، می تواند آینه عبرتی برای همه ما باشد که حواسمان باشد که اگر امروز به یک قدرت وصل هستیم، این قدرت همیشه نمی تواند از ما پشتیبانی کند و حتما اراده الهی در حمایت از مردمی که حقشان ضایع می شود، روزی گریبان ما را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان فرهنگی و هنری چند پردیس سینمایی در شهر تهران دارد که هر کدام می توانند سالیانه میلیاردها تومان درآمد داشته باشند، گفت: اگر ندارند حتما مدیرانش نالایق هستند و اگر دارند چرا مجدد از سهم باقی فضاهای شهر تهران مطالبه می کنند. در کنار آن بسیاری از فرهنگسراها و فضاهای دیگر شهری در اختیار سازمان فرهنگی و هنری است که اصلا نمی‌دانیم چه کارکردی و چه درآمدی برای شهر دارند.

نظری تاکید کرد: همه ما باید در جایگاهی که هستیم آن چیزی را که به صواب نزدیک تر هست را سرلوحه کارمان قرار دهیم و در گام به گامی که بر می داریم از این مهم که ما برای احقاق حقوق ملت اینجا هستیم دور نشویم و فکر کنیم قرار است کاری را برای مردم انجام دهیم. اگر واقعا اراده ما برای خدمت به مردم، یک اراده جدی باشد، دیگر از پاسخگویی و شفافیت هیچ حراسی نخواهیم داشت و حتما در مورد سازمان ثروتمندی مثل فرهنگی و هنری شهرداری تهران می توانیم از همه درآمدهایی که کسب می کند و همه هزینه هایی که می کند اطلاعات شفافی در اختیار مردم بگذاریم.