۰ نفر

مدیرکل امور مناطق معاونت حمل ونقل شهرداری تهران؛

اصلاح خطوط ایست در سطح مناطق 22گانه

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبر: 375113
اصلاح خطوط ایست در سطح مناطق 22گانه

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای عملیات اصلاح خطوط ایست تقاطع‌های مجهز به دوربین ثبت تخلف در سطح مناطق 22گانه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ «سیدحسین حسینی‌نژاد» با توجه به تضییع حقوق شهروندان در اعمال جریمه دوربین‌های ثبت تخلف عبور از خط ایست در تقاطع‌های فاقد یا بدون کیفیت خط ایست، نسبت به  اصلاح و تجدید‌ خطوط ایست در 45 تقاطع و در سطح مناطق 22گانه شهرداری تهران اقدام شد.

وی با اشاره به این‌که خط کشی‌های ترافیکی در معابر شهری به منظور سهولت در آمدوشد در شهر از یک سو و ارتقای ایمنی در رفت و آمدهای شهری از سوی دیگر از اهمیت ویژه‌ای برخودار هستند گفت: به همین نسبت، اجرا، نگهداری و به‌سازی آن‌ها نیز حائز اهمیت است.

مدیر کل امور مناطق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که خط‌کشی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به منظور هدایت خودروها به حرکت بین خطوط و رعایت حقوق عابران در گذرگاه‌های عابر پیاده، نقش مهمی در هدایت رفت و آمد و کاهش ترافیک دارد تصریح کرد: خطوط سفید عابر پیاده، خط قرمز قانون برای عموم شهروندان اعم از سواره‌ها و پیاده است. خط‌کشی‌ها از چنان درجه‌ای از اهمیت برخوردارند که مدیریت شهری از آن به عنوان زبان هدایت و نماد نظم و انضباط در شهر یاد می‌کند، از این‌رو توجه به خطوط ایست و خط‌کشی عابر پیاده مورد توجه است.

حسینی‌نژاد افزود: مواد مصرفی در خط کشی‌های ترافیکی شامل رنگ‌های سرد، گرم، دو یا سه جزیی، آستر، دانه‌های شیشه‌ای و مواد ضد لغزش، ‌ الزامات و مشخصاتی دارند که هنگام اجرای خط‌کشی می‌بایست مورد توجه قرار بگیرند.