۰ نفر

شهردارمنطقه 6 در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

یک طرفه شدن نجات اللهی قطعی نیست/ شایعه‌پراکنی‌های دروغ میان کسبه و شهروندان

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲
کد خبر: 374433
یک طرفه شدن نجات اللهی قطعی نیست/ شایعه‌پراکنی‌های دروغ میان کسبه و شهروندان

شهردار منطقه 6 گفت: هنوز پیوست‌های ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی طرح یک طرفه شدن خیابان نجات‌اللهی تکمیل نشده و اجرای آن قطعی نیست.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدرضا دهداری پور در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای یک طرفه شدن خیابان نجات‌اللهی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تقریبا یک سال و نیم پیش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به شرکت توسعه فضای فرهنگی برای تدوین طرحی درباره گذر صنایع دستی و رونق کسب و کار آن در خیابان نجات‌اللهی سفارشی داده بود.

او ادامه داد: شرکت توسعه فضای فرهنگی نیز بر مبنای اساس نامه‌‌های مالی که دارد، از بین همه شرکتها، یک شرکت را انتخاب و این سفارش را به آن‌ها داد. این شرکت تقریبا یک سال و نیم بر روی موضوع کار مطالعاتی کرده و به نتایجی دست یافته است که مراحل تصویب این نتایج باید طی شود.

دهداری‌پور در توضیح مراحل تصویب طرح اظهار کرد: مثلا باید به کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک،کمیسیون اجتماعی-فرهنگی، کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و یا کمیته مشترکی از این کمیسیون‌ها برود. افزون بر این، شرکت مطالعاتی ترافیک نیز بایستی پیوست ترافیکی آن را آماده کند تا به کمیته شبکه معابر شهر تهران و پلیس راهور ارائه کند و در آنجا تصویب شود و پس از تصویب و کامل شدن پیوست‌ها و پیوست‌های فرهنگی-اجتماعی قابلیت اجرا داشته باشد.

شهردار منطقه 6 اضافه کرد:  این شرکت مطالعاتی و شرکت مطالعات ترافیک کارشان را انجام داده و پیوست ترافیکی را به کمیته شبکه معابر و پلیس راهور ارائه دادند. در جلس‌های که با آقای مهماندار، رییس پلیس راهور تهران داشتیم قرار بر این شد قبل از  طرح موضوع در کمیسیون‌‌ها و سازمان‌‌های مختلف بازخورد ترافیکی چند طرحی که در نظر گرفته‌ شده را بسنجیم. یکی از این طرح‌‌ها یک طرفه شدن طالقانی تا کریم‌خان بود که رییس پلیس راهور برای دوهفته با آن موافقت کرد.

دهداری‌پور ادامه داد: همچنین بنا شد بعد از یک طرفه شدن دو هفته‌ای خیابان، معبر مانند گذشته باز و یکبار دیگر بازخورد ترافیکی سنجیده شود.شاید مطابق با بازخورد‌ها اصلا نتوانیم نجات‌اللهی را یک طرفه کنیم.

شهردار منطقه 6 اضافه کرد: اولین نفراتی که معترض شدند تاکسیدار‌ها بودند. با آن‌‌ها جلساتی گذاشته و موضوع را حل کردیم. اما موضوعاتی پیش آمد که دیگر جنبه دلسوزی و تخصصی نداشت. مثلا کسبه‌ای که قبلا از طرح حمایت می‌کردند و با من بار‌ها در این باره جلسه داشتند، ناگهان اعلام مخالفت کردند.

دلیل مخالفت‌شان هم این بود که تصور می‌کردند ما می‌خواهیم پیاده‌راه را تعریض و دکه اغذیه فروشی در آن جا کار بگذریم! یا شایعه کرده بودند که شهرداری می‌خواهد در محله کارکرد زیست‌شبانه به راه بیندازد و ساکنان تا صبح آرامش نداشته باشند.

دهداری‌پور ضمن تکذیب شایعات مذکور گفت: اصلاً طرح به این شکل که شایعه شد نبود؛ کارکرد این طرح صرفا تعریض پیاده راه بود. این پیاده راه‌‌ها واقعا شایسته گذر صنایع دستی که قرار است هم مردم کشور و  توریست‌ها از آن استفاده کنند نیست. دو نفر نمیتوانند در این پیاده راه در کنار هم حرکت کنند.

وی ادامه داد: طرح این بود که پیاده راه تعریض شود تا مردم راحتتر از آن استفاده کنند.در عین حال هیچ تصمیم تثبیت شده‌ای وجود ندارد و تا نظر همه ذی‌نفعان برآورده نشود و پیوست‌‌های طرح تکمیل، طرح اجرایی نخواهد شد.