۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از سامانه پژوهش‌یار مطرح کرد:

غالب کردن پژوهش‌های تکراری به شهرداری/ کاهش شکاف میان شهرداری و دانشگاه

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبر: 374258
غالب کردن پژوهش‌های تکراری به شهرداری/ کاهش شکاف میان شهرداری و دانشگاه

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی نهادها همچون بهزیستی پژوهشی که در این نهادها انجام شده را به عنوان پژوهش جدید به شهرداری داده‌اند!

به گزارش اقتصادآنلاین، بهاره آروین در مراسم رونمایی از نسخه جدید سامانه پژوهشیار گفت: یکی از موضوعات مورد توجه دوره جدید مدیریت شهری جلب مشارکت متخصصان نهاد دانشگاه است. 

او ادامه داد: یکی از اتفاقات مرسوم در شهرداری انجام پژوهش‌های تکراری است. بخش‌های مختلف عمدا یا سهوا دست به انجام مطالعاتی می‌زنند که نمونه مشابه آن وجود دارد، اما آن‌ها بی‌اطلاع‌اند. این سامانه جلوی چنین اتفاقاتی را می‌گیرد. 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: به طور مثال در یک سازمانی مثل بهزیستی یا وزارت کشور که حوزه کاری مشابهی دارند، مشاهده شده پژوهشی که در این نهادها انجام شده به عنوان پژوهش جدید به شهرداری عمداً یا سهواً داده شده است.

وی پیشنهاد داد؛ این سامانه به سامانه های مشابهی مانند ایران داک متصل شود تا از هرگونه موازی کاری و تکرار در حوزه پژوهش جلوگیری شود.

رئیس کمیته شفافیت با بیان اینکه عمومی بودن پژوهش‌ها سبب می‌شود تا کیفیت آن‌ها مورد نقد همتایان دانشگاهی قرار گیرد، گفت: در عین حال باعث کاهش شکاف بین نهاد دانشگاه  و نهاد سیاستگذار خواهد شد.

آروین تاکید کرد: از آنجایی که دانشگاه‌ها به داده ها دسترسی ندارند نمی‌توانند سیاستگذاری موثری انجام دهند. اما با این اقدام متخصصین آکادمیک به داده‌های پژوهشی دسترسی پیدا خواهند کرد.