۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

اتمام حجت مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره فرسودگی و شلوغی اتوبوس‌ها/ تا ورود اتوبوس جدید وضعیت به همین منوال است

۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 372544
اتمام حجت مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره فرسودگی و شلوغی اتوبوس‌ها/ تا ورود اتوبوس جدید وضعیت به همین منوال است

مدیرعامل عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تا ورود ناوگان جدید شلوغی و فرسودگی در اتوبوس‌ها وجود دارد و اقدام دیگری هم نمی‌شود انجام داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیمان سنندجی درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و کمک دولت در این زمینه به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در حال پیگیری مصوبات دولت هستیم. خوشبختانه دولت مصوبه‌ای که باید مبلغش به صورت یارانه پرداخت کند را  از 80هزار دلار به 142هزار دلار افزایش داده است.

او ادامه داد: مشکلات اجرایی برای عملی کردن این مصوبه وجود دارد. چند روز پیش در سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور جلسه خیلی خوبی برگزار و مشکلات خودروسازها،  بانک‌ها و سازمان‌های ثبت بررسی شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه بنا شد چند پیشنهاد جدید ارائه و یک مصوبه جدید برای ورود به فاز اجرایی گرفته شود، تاکید کرد: در فاز اجرایی 5هزار دستگاه اتوبوس سهمیه شهر تهران است که امیدواریم این تعداد ظرف مدت سه سال وارد ناوگان شده و همه مشکلاتی که مربوط به ناوگان وجود دارد، اعم از فرسودگی، سروصدا، خرابی و هر چه که مورد اعتراض شهروندان است برطرف شود.

سنندجی همچنین ضمن تکذیب شایعه ورود اتوبوسهای دسته دوم اظهار کرد: اصلاً امکان واردات اتوبوس دسته دوم وجود ندارد و برای آن‌ها از سوی دولت مجوزی صادر نشده است. همه اتوبوس‌هایی که افتتاح شد نو بودند. البته یک سری اتوبوس بازسازی شده هم داشتیم ، یعنی سه افتتاحیه داشتیم؛ اول ورود اتوبوسهای صفر یعنی همان 13 دستگاه دو کابین و مابقی هم اتوبوسهای بازسازی شده بودند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از 6هزار و 300اتوبوس فعال در تهران فقط 600اتوبوس کولر ندارند پس چرا مابقی سیستم سرمایشی خود را روشن نمی‌کنند، گفت: یک هزار و دویست دستگاه اتوبوس دو کابین داریم که همه دارای کولر هستند. اتوبوسی که 12، 13 سال در شهر تهران کار می‌کند مشکلات فنی، ضعیف شدن کولر و خیلی موضوعات دیگر برایش مطرح است؛ ولی ما هم نظارت میکنیم و در یکی دو هفته گذشته وضعیت بهتر شده ؛ یعنی نظارت‌ها بیشتر شده است. از مردم هم خواهش کردیم که هرگونه تخلف را به ما اطلاع دهند.

سنندجی همچنین درباره احتمال تغییر مسیر برخی خطوط اتوبوس نیز گفت: من برای خطوط تعبیر موجود زنده را به کار میبرم؛ یعنی خطوط ما ثابت نیستند که مثلا در فلان تاریخ فقط یک اتوبوس و یا یک خط وجود داشته باشد. ممکن است یک خط افزایش مسافر داشته باشد و باید ناوگان را افزایش داد. ممکن است یک خط کاهش مسافر داشته باشد و باید آن خطوط را ادغام یا حذف کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به احتمال تغییر مسیر خطوط BRT،  اضافه کرد: در حال رصد این موضوع هستیم و ادغام، جابه‌جایی و افزایش در خطوط وجود دارد. اما همه این موضوعات بستگی به مطالعات بالا دستی دارد، اگر مطالعات بگوید باید تغییر بدهیم ما آمادگی داریم.

سنندجی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ساکنان مناطق جنوبی از فرسودگی بیش از اندازه ناوگان نسبت به مناطق بالایی شهر انتقاد دارند، گفت: اصلاً چنین امکانی وجود ندارد که اتوبوس‌های جنوب شهر نسبت به اتوبوس‌های شمال شهر نامناسب‌تر باشد. اتوبوس‌هایی که در خط‌های مختلف هستند، چند سال است که در آنجا کار می‌کند. همه افرادی که از این خطوط استفاده می‌کنند و حتی راننده‌ها آشنا هستند. مگر می‌شود اتوبوس را جابه‌جا کرد.اتوبوس‌ها بر اساس محل زندگی افراد، خط و مسافر چیده می‌شود. این امکان که اتوبوس نو به جایی و اتوبوس کهنه به جای دیگر برود وجود ندارد.

او با بیان اینکه به اتوبوس جدید نیاز داریم، اظهار کرد: تا ورود ناوگان جدید شلوغی و فرسودگی در اتوبوس‌ها وجود دارد و اقدام دیگری هم نمی‌شود انجام داد. ما هم منتظر ورود  5هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان هستیم.