۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

دوره بی‌پولی شهرداری به ما خورد/ وضعیت آسفالت خوب نیست

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبر: 372021
دوره بی‌پولی شهرداری به ما خورد/ وضعیت آسفالت خوب نیست

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت:وضعیت آسفالت تهران خوب نیست.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صفا صبوری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز بعد از ظهر در محل این معاونت برگزار شد با بیان اینکه از زمان شهرداری نیک‌پی تاکنون ٨٠٠پل ساخته شده،گفت: اما هیچکدام از آن‌ها قابلیت این را ندارد که فردی با خانواده‌اش عکس بگیرد و برای استرالیا بفرستد.

او ادامه داد: سالهاست که پروژه اجرا می‌کنیم اما هیچکدام از آن‌ها فاخر نیستند.این همه آرامگاه شهدا می‌سازیم اما هیچکدام آرامگاه خیام نمی‌شود. در زمینه فنی و عمرانی خیلی هزینه میکنیم اما بازخورد ندارد.

صبوری با بیان اینکه قبول ندارم در این دوره نسبت به گذشته کم‌تر کار کرده‌ایم،اظهار کرد: ما به اندازه دوره قبل و حتی بیشتر کار کرده‌ایم. بیش از ٧٠پروژه عمرانی جدی داریم که دیده نمی‌شوند.

صبوری همچنین با بیان اینکه از ١٢اسفند سال گذشته سه کارخانه آسفالتی که با پول مردم  خریداری شده است را فعال کرده‌ایم،گفت: این کارخانه‌ها هر ساعت ٢٥٠تن آسفالت تولید می‌کنند که اگر روزانه ده ساعت کار کنند، ٧هزار و ٥٠٠تن آسفالت تولید می‌شود.

او اضافه کرد: تا قبل از معاونت من این سه کارخانه روی هم ۱۰۰تن آسفالت نداشتند. اما بعد فعال شدند و به شهرداری مرکز و مناطق چون پولی نداشتند آسفالت مجانی دادیم که بریزند.اگر می‌خواستیم به خود مناطق بسپاریم پول نزول می‌کردند و آن وقت یک دردسر جدید برای شهرداری ایجاد می‌شد. 

صبوری با بیان اینکه بخش خصوصی تصمیم داشت آسفالت تنی یک میلیون تومان به ما بفروشد اما مقاومت کردیم،گفت: ما وقتی سه کارخانه آسفالت داریم لازم نیست که آسفالت تنی یک میلیون تومان از پیمانکار بخریم.هرچند برای جبران کمبود‌ها از بخش خصوصی هم آسفالت می‌خریم اما تنی ۳۲۰هزار تومان.با این اقدامات ۲۰۰میلیارد تومان در این حوزه صرفه‌جویی کردیم.

صبوری با اشاره به این نکته که تا کنون ٣٤٠هزار تن آسفالت در تهران ریخته شده است،ادامه داد: تاکنون هیچ‌گاه یک میلیون تن آسفالت در تهران برای لکه‌گیری ریخته نشده است.۳۷هزار نقطه را لکه‌گیری کردیم.اما ما به یک میلیون تومان می‌رسانیم.اوضاع آسفالت تهران خوب نیست اما اگر دو سال به همین منوال آسفالت ریخته شود،اوضاع آسفالت تهران خوب می‌شود.

صبوری با بیان اینکه از فروردین ماه تا خردادماه ۱۶هزار پیام در حوزه آسفالت داشتیم،تاکید کرد: در دوره‌های گذشته تراشه آسفالت را دور می‌ریختند اما ما آن‌ها را بازیافت کردیم که باعث ۷۰میلیارد تومان صرفه‌جویی شد.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین درباره پروژه‌های نیمه تمام گفت: ما تعداد زیادی پروژه داریم که همه آن‌ها فعال هستند.بنا بود پل گیشا را دوماهه جمع کنیم ۲۲روزه جمع کردیم.۵۴میلبارد تومان صرفه‌جویی در این پروژه داشتیم.

صبوری گفت:دوره بی‌پولی شهرداری به ما خورد اما باز هم توانسته‌ایم پروژه‌ها را فعال نگه‌داریم،پروژه زیرگذر استاد معین از زمان معین جلوتر است و یک پلازای ۶هزار متری روی آن اجرا خواهد شد.