۰ نفر

محسن هاشمی: انتخابات شورایاری مصوبه مجلس می‌خواهد

۴ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۹
کد خبر: 369113
 محسن هاشمی:  انتخابات شورایاری مصوبه مجلس می‌خواهد

رییس شورلی شهر تهران با حضور در مسجد فخری محله منیریه، از روند برگزاری انتخابات در اسن دوره بازدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با حضور در محله منیریه، مسجد فخریه از روند برگزاری انتخابات بازدید کرد. 

وی که در محله خود کاشانک ودر مسجد امام صادق رای خود را به صندوق انداخته بود گفت: برای بار دوم رای می دهیم و چک می کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد که رای بار دوم با خطا مواجه شد. می خواستیم سیستم الکترونیک را چک کنیم.

هاشمی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: خوشحالم که امروز در کنار همکاران در انتخابات شرکت کردیم. از صبح زود در خدمت اقای فراهانی بودیم و به چند حوزه سر زدیم.

وی افزود: در مسجد امام صادق حوزه کاشانک رای خود را به صندوق انداختم، چون توصیه می شود اهالی در محله خود رای دهند.

وی درباره تشریفاتی بودن این انتخابت نیز افزود: در قانون اساسی ساختار مشخص شده که از رهبری آغاز و به دولت و مجلس، شورای شهر،شهرداری، و در نهایت به شورایاری ها ختم می شود.

وی ادامه داد: اگر این زنجیره تکمیل نشود چرخه ناقص است. اینکه می گویند تشریفاتی است و گله هایی می کنند در مورد شورا هم مطرح است. درباره دولت هم مطرح است و درباره شورایاری ها هم به همین منوال است.

هاشمی درباره زمان آغاز فعالیت منتخبین گفت: فعالیت منتخبین بعد از صدور اعتبار نامه ها و در طی سه تا 4  هفته آینده آغاز می شود.

رییس شورای شهر تهران گفت: سعی بر این بود از نخبگان تشویق کنیم تا در این انتخابات شرکت کنند و از اصناف و متخصصین شهری نیز درخواست شرکت داشتیم. زمانی که از نخبگان دعوت می کنیم به این دلیل که تعداد آنها زیاد نیست آمار داوطلبین کمتر است.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: یک تعارض منافع در آیین نامه وجود داشت که امسال آنرا برطرف کردیم و کسانی که رابطه استخدامی با شهرداری دارند منع شدند و به همین دلیل تعداد برخی از کاندیدها کم شد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که برخی این انتخابات را غیرقانونی فرض می کردند اظهار کرد: برخی می گفتند این انتخابات مصوبه قانونی مجلس را می خواهد اما در چهار دوره برگزار و تبدیل به یک رویه شد و رویه برگزاری طی دوره های گذشته به همین منوال بود.

او در پایان گفت: این مسولیت شورا شهر تهران نیست که قانون را بنویسد؛ یا شورای عالی استان ها باید این کار را انجام دهد و یا دولت باید آنرا در غالب قانون درآورد.