۰ نفر

اظهارنظر متناقض عضو منتقد شورا؛ خط7 امن است!

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبر: 368748
اظهارنظر متناقض عضو منتقد شورا؛ خط7 امن است!

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که بارها گفته بود ایستگاه‌های خط 7 ناایمن است، دیروز در حاشیه بازدید از برخی ایستگا‌های آن گفت که؛ تایید ایمنی ایستگاه های آماده بهره برداری به تایید کارشناسان و مهندسان رسیده است و شورا در این خصوص کاسه داغ تر از آش نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد علیخانی در جلسه ای که پس از بازدید از ایستگاه های آماده بهره برداری از خط ۷ متروی تهران در کارگاه متروی بریانک برگزارشد با اشاره به مشکلاتی که منجر به تعطیلی خط ۷ متروی تهران شد گفت: بخش زیادی از این مشکلات رفع شده است.

وی ادامه داد: پس از بهره برداری از خط هفت مترو شهردار تهران در توئیتی اعلام کرد طی دو ماه این خط به هواکش های میان تونلی تجهیز می شود که همچنان این اتفاق به شکل کامل نیفتاده است.

علیخانی ضمن قدردانی از زحماتی که مدیرعامل شرکت مترو و تمامی دست‌اندرکاران فعال در خط ۷ مترو پایتخت برای تامین ایمنی این مسیر کشیده‌اند، به این نکته تاکید کرد: اگر در گذشته نکاتی از سوی کارشناسان و اعضای کمیسیون عمران شورا در خصوص ایمنی خط ۷ بازگو شده تنها در جهت رفع اشکالاتی که در نهایت منجر به تعطیلی این خط شد، بود.

وی با بیان اینکه کار بزرگی در مترو انجام شده است و تذکرات ما در خصوص ایمنی مترو به این دلیل است که نمی خواهیم به دلیل یک ایراد و مشکل سایر مسائل نیز تحت تاثیر قرار گیرد گفت: اعضای شورا به هیچ عنوان تمایلی به دخالت در کارهای فنی ندارند چرا که در نهایت تایید فنی مسئولان خط در خصوص تامین ایمنی و تجهیزات به کار رفته برای ما به‌عنوان تصمیم‌گیران شهر و حافظان جان و سلامت شهروندان کفایت می‌کند.

صورت جلسه‌های موجود مبنی بر تامین هواکش‌ها و سامانه تهویه هوا در شرایط عادی و اضطراری در خط ۷ مترو وجود دارد، خوشبختانه در صورت جلسه‌هایی که مسئولان شرکت مترو تهیه کرده‌اند تمامی تجهیزات به کار رفته در طول این مسیر به تایید کارشناسان و مهندسان رسیده است. از آنجا که ما کاسه داغ‌تر از آش نیستیم، همین موضوع برای ما کفایت می‌کند که ایمنی این خط در بهره‌برداری مجدد تامین شده است.

علیخانی در ادامه با تاکید بر تجهیز ایستگاه های مترو به آسانسور و مناسب سازی برای افراد کم توان گفت: طراحی آسانسور برای ایستگاه های مترو در مقایسه با کل هزینه های احداث یک ایستگاه هزینه ای نیست اما رفاه افراد کم توان می توانداتفاق جدیدی در مدیریت شهری محسوب شود و ارزش کار را هم بالاتر می برد.

وی تاکید کرد: موضوع مناسب سازی ایستگاه های مترو برای افراد کم توان و دارای معلولیت بسیار از شورای شهر پیگیری می شود و ما نیز آن را مطالبه کرده و انتظار داریم در طراحی ها این موضوعات پیش بینی شود.

علیخانی در ادامه با اشاره به برخی مغایرت های فنی و تجهیزات که در قرار داد ها وجود دارد گفت: در قرار داد به تجهیزات اروپایی اشاره شده که در حال حاضر برخی تجهیزات چینی هستند.