۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

واکنش معاون شهرسازی حناچی به گود 20متری تامین اجتماعی/ باید گود را پر کند

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 368258
واکنش معاون شهرسازی حناچی به گود 20متری تامین اجتماعی/ باید گود را پر کند

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: سازمان تامین اجتماعی باید مطابق با نقشه‌های مصوب ما در 30درصد مساحت ساخت و ساز کند و اگر گود فراتر از این میزان است باید گود اصلاح و پر شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالرضا گلپایگانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تخلف تامین اجتماعی در گودبرداری عمیق یکی از 62باغی که عوارضشان را قبل از لغو مصوبه برج_باغ پرداخت کرده‌اند و ترک خوردن خانه‌های مجاور گود، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اینکه الزام می‌کنیم برای هر نوع فعالیت عمرانی باید پروانه بگیرند برای جلوگیری از چنین موضوعاتی است. چون ملک دولتی بوده و منفعت شخصی پشت آن نبوده شهردار وقت منطقه با امضای خودش مجوز گودبرداری را صادر می‌کند که البته از نظر من تخلف است و مورد تایید ما هم نیست. 

او با بیان اینکه حتما باید برای تامین ایمنی ساکنان مجاور این گود رفع خطر کنیم، اظهار کرد: منطقی‌ترین اقدام این است که طبق ضوابط برج باغ و بر مبنای نقشه‌های مورد تایید ما در 30درصد مساحتش و  تا  صفر صفر گود ساخت و ساز کند و مابقی گود را اگر خارج از نقشه مصوب است پر کند. 

گلپایگانی با بیان اینکه گودبرداری باعث نمی‌شود ما ساخت ساختمان را بدین شکل به رسمیت بشناسیم و حقی برای آن‌ها قائل شویم، گفت: تامین اجتماعی باید بر مبنای نقشه‌های قانونی گود و ساختمان نقشه را اصلاح کرده و 70درصد مابقی ملک را درختکاری کند. مسائل ایمنی شهروندان به عهده شهرداری است وما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم. 

او ادامه داد: این مورد هم یکی از 62پرونده‌ای بود که تمام عوارضشان پرداخت کرده بودند و درخواست دادیم که پروانه ساخت بر مبنای برج_باغ صادر شود. اما در حال حاضر به دلیل نامه‌نگاری هیئت تطبیق و فرمانداری این موضوع هم متوقف شده است. 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رهبری با تصمیم شورا درباره 62پرونده مذکور مخالفت کرده‌اند، اظهار کرد: از دلایل اصلی توقف مصوبه برج_باغ رهنمود‌های رهبری مبنی بر حفظ باغات بوده است اما از آنجایی که همه این 62پرونده باغ نیست و مقیاس بزرگی از فضای سبز را در حال حاضر شامل نمی‌شود فکر نمی‌کنم رهبری ورود پیدا کرده باشند. 

گلپایگانی با بیان اینکه در دوره گذشته برای گسترش فضای سبز به زمین های مزروعی رای باغ می‌دادند، گفت: اما در عمل چنین اتفاقی نمیفتاد و در زمین‌های مزروعی به طور کامل ساخت و ساز می‌شد. در این 62پرونده هم تعدادی اصلا باغ نبوده و زمین مزروعی هستند. 

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا کمیته فنی باغات برای برررسی این 62پرونده تشکیل نمی‌شود، اظهار کرد: ما منتظر تصمیم شورا در این باره بودیم که شورا مصوب کرد اما عملا با نامه هیئت تطبیق و معاون دادستان صدور مجوز برای این 62پرونده متوقف شد. 

گلپایگانی همچنین در پاسخ به این پرسش که با تعدیل عوارض ساختمانی نرخ عوارض در برخی مناطق بیشتر شده است، گفت: تعبیر ما از تعدیل این نبود که همه مناطق عوارضشان کم‌تر می‌شود. عوارض مناطق کم‌برخوردار را کاهش و مناطق برخوردار مثل 1 و 3 را افزایش دادیم تا ساخت و ساز به سمت مناطق پایینی و جنوبی سوق پیدا کند.