۰ نفر

عضو شورای شهر تهران؛

شهرداری تهران باید اولویت ایمن‌سازی را به ساختمان‌های خودش بدهد

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶
کد خبر: 366400
شهرداری تهران باید اولویت ایمن‌سازی را به ساختمان‌های خودش بدهد

عضو شورای شهر تهران گفت:شهرداری تهران چون خود صادر کننده پروانه ساختمانی و‌پایان‌کار است این الزام را برای خود نمی‌بیند که ساختمان‌هایش را ایمن کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ زهرا صدراعظم نوری در موافقت با طرح الزام شهرداری تهران به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار همه ساختمان‌های در تملک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران چون خود صادر کننده پروانه ساختمانی و‌پایان‌کار است این الزام را برای خود نمی‌بیند که ساختمان‌هایش را ایمن کند این در حالی است که شهرداری باید اولویت ایمن‌سازی را به ساختمان‌های خودش بدهد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: ما هم به عنوان شورای شهر که کار سیاستگذاری انجام می‌دهیم باید از هرچه ضابطه‌مند شدن شهرداری حمایت کنیم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:برای صدور پروانه و پایان‌کار هزینه زیادی به شهرداری تهران تحمیل نمی‌شود زیرا بخش بزرگ این هزینه‌ها مربوط به هزینه‌های شهرسازی که شامل شهرداری و ساختمان‌های ساخته شده نمی‌شود.

نوری با بیان اینکه بخشی از ساختمان‌های ساخته شده شهرداری در غالب طرح مشارکتی بوده است،اضافه کرد:در نتیجه ضرورت دارد که در غالب این طرح وضعیت مالکیت این ساختمان‌ها نیز مشخص شود.

او گفت:‌اجرای این طرح سبب درآمدزایی برای شهرداری می‌شود و ارزش افزوده املاک را نیز بیشتر می‌کند بنابر این طرح گره‌گشا است و من با این طرح موافق هستم.