۰ نفر

شهردار منطقه3 در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

میدان ونک پیاده‌راه می‌شود، به شرط احداث زیرگذر

۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 366184
میدان ونک پیاده‌راه می‌شود، به شرط احداث زیرگذر

شهردار منطقه 3 از پیاده راه شدن میدان ونک به شرط امکان احداث زیرگذر به سمت اتوبان کردستان خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مصطفی سلیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت صدور پروانه ساختمانی در منطقه 3 به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ضرایب عوارض ساختمانی تغییر پیدا کرد اما بعداز ابلاغ، شورای شهر اقدام به تعدیل آن‌ها کرد و ما حدود دوماه در انتظار ابلاغ ضرایب جدید بودیم. در این مدت هم مشغول کارهای روزانه بودیم و افرادی که کار ساخت وساز انجام می‌دادند چون پیگیر اخبار بودند تقاضا برای دریافت پروانه ندادند. 

او ادامه داد: پیش‌بینی‌مان است که با توجه به افزایش قیمت زمین به احتمال زیاد ما از لحاظ ریالی تفاوتی با رقم سالهای گذشته در حوزه صدور پروانه ساختمانی نداشته باشیم اما از نظر متراژ و مساحت کاهش خواهیم داشت. 

سلیمی اظهار کرد: اگر افرادی در سال گذشته هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی‌شان را پرداخت کرده باشند محاسبه عوارض بر مبنای همان سال است اگرنه هرچقدر هم که بررسی تقاضا طول بکشد، باید براساس عوارض سال جدید هزینه پرداخت کنند. 

شهردار منطقه 3 همچنین بااشاره به ترافیک شدید منطقه گفت: قسمت زیادی از بافت مسکونی منطقه ما تبدیل به بخش تجاری و اداری شده است و این موضوع ما را با روزهای بسیار پرترافیک و شبهای خلوت و ناامن روبرو کرده است. بنا داریم تا با اجرای طرح زیست شبانه رفت و آمد و در نتیجه امنیت را با شبهای منطقه بازگردانیم. 

سلیمی با اشاره به کمبود جای پارکینگ در منطقه 3 درمقابل حجم خودروهای ورودی گفت: خیابان محل تردد است نه پارک خودرو. ماهرچقدر هم که پارکینگ و معبر بسازیم بازهم پر می‌شود. باید با توسعه حمل و نقل عمومی مردم به استفاده کم‌تر از وسیله نقلیه شخصی ترغیب شوند. در اطراف اختیاریه، خیابان شیخ بهایی و میدان ونک، در حال طراحی چند پارکینگ هستیم تا سدمعبر خودرویی را کاهش دهیم.

او ادامه داد: ما هر روز در محدوده بزرگراه حقانی، چهارراه جهان کودک، ولیعصر، نلسون ماندلا، ولیعصر، قلهک و میرداماد ترافیک سنگین داریم و این باعث می‌شود مردم از نظر روحی و روانی عصبی شده و مصرف انرژی هم بالا رود.

شهردار منطقه 3 همچنین از پیاده‌راه کردن میدان ونک خبر داد و گفت: اگر بتوانیم از سمت حقانی به میدان ونک و به سمت اتوبان کردستان یک زیرگذر احداث کنیم می‌توانیم محدوده میدان ونک را تبدیل به پیاده راه کرده واز ورود خودرو جلوگیری کنیم. اجرای این طرح تا پایان امسال امکان‌پذیر نیست و فعلا در حال طراحی هستیم. 

او همچنین گفت که؛ برای سال جاری تکمیل چند مسجد، مجموعه فرهنگی، ورزشی و مذهبی و مسیر ویژه دوچرخه را دربرنامه فنی و عمرانی منطقه داریم.