۰ نفر

رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

زمزمه‌های مخالفت حکومتی با اجازه ساخت در 62باغ پایتخت

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶
کد خبر: 365711
زمزمه‌های مخالفت حکومتی با اجازه ساخت در 62باغ پایتخت

به گفته رییس شورای شهر تهران؛ برخی در تلاش‌اند که بخشی از مصوبه مربوط به اجازه ساخت در 62باغی که عوارضشان را قبل از لغو مصوبه برج_باغ پرداخت کرده‌اند، اجرا نشود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ اواسط اسفندماه سال گذشته بود که اعضای شورای شهر تهران درباره 62باغی که عوارض ساخت و ساز‌شان را قبل از لغو مصوبه موسوم به برجباغ پرداخت کرده بودند تصمیم‌گیری کردند. بنا شد آن‌هایی که ارزش اکولوژیک دارند در کمیته فنی باغات بررسی و براساس مصوبه خانهباغ مجوز داده شود و آن‌هایی که درخت ندارند، مجوز ساخت بگیرند. 

این تصمیم حاشیه‌های زیادی به همراه داشت وسبب شد که برخی شورای پنجم را «قاتل باغات پایتخت» خطاب کنند. اعضای شورای شهر تهران به این موضع‌گیری واکنش‌های زیادی نشان دادند و گفتند اغلب این املاک دیگر باغ نیستند و ارزش اکولوژیک ندارند، آن‌هایی هم که دارند در کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند. اما باز هم افکار عمومی از این موضع‌گیری پایین نیامد و شورای پنجم را متهم به باغ‌کشی کرد. در عین حال، طولانی شدن زمان تشکیل کمیته فنی سبب شد تا مالکان این 62باغ بارها در مقابل شورای شهر تهران تحصن کرده و شورای پنجم را متهم کنند که حقوق آن‌ها را نادیده گرفته است.

در میان نظرهای دوگانه‌ راجع‌به تعیین تکلیف این 62 باغ اما، خبرهایی مبنی بر مخالفت حکومتی با اجازه ساخت و ساز در این 62باغ مطرح شده است. 

 محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام تعیین تکلیف 62باغی که عوارض ساختشان را قبل از لغو مصوبه موسوم به برج-باغ پرداخت کرده‌اند، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی باید مصوبه قطعی را بدهد و ما باید منتظر بمانیم که درجریان آن قرار بگیریم. ممکن است در مصوبه قطعی حتی مجوز ساخت در 62 باغ مطروحه نیز به طور کامل ممنوع اعلام شود. 

او در پاسخ به این پرسش که آیا رهبری با مجوز ساخت در این 62ملک موافق هستند یا نه نیز اظهار کرد:رهبری در این مورد مستقیم وارد نمی‌‌شوند اما شما می‌توانید اثرات نظر ایشان را ببینید. برخی در تلاش‌اند که بخشی از مصوبه مربوط به 62باغ اجرا نشود.